עיריית תל אביב מוסיפה 100 רכבי אוטותל, כמה חניות יאבד הציבור?

שירות אוטותל מרחיב את צי הרכב במאה מכוניות חשמליות • 120 מקומות חניה "כחול-לבן" בעיר יהפכו למקומות חניה לרכבים השיתופיים של עיריית תל אביב ו-30 מקומות נוספים יוקצו בחניוני אחוזת חוף

אוטותל מוסיפה רכבים חשמליים לצי / צילום: רונן טופלברג
אוטותל מוסיפה רכבים חשמליים לצי / צילום: רונן טופלברג

צי רכבי אוטותל גודל בעוד 100 מכוניות: מדובר ברכב חשמלי (רנו זואי) שכבר מהיום (א') פוזרו ברחבי תל אביב. בעיריית תל אביב מנמקים כי התוספת מגיעה לאור הביקוש. צי המכוניות של אוטותל עומד כיום על 360 מכוניות, שעבורן עומדים 640 מקומות חניה - רובן במרחב הציבורי עם הפיכת חניות "כחול-לבן" לחניות אוטותל וחלקן בחניוני אחוזת חוף. הגדלת הצי ב-100 מכוניות חדשות תגרע מקומות חניה נוספים מהציבור: 120 מקומות חניה "כחול-לבן" יהפכו למקומות חניה לרכבים השיתופיים של עיריית תל אביב ו-30 מקומות נוספים יוקצו בחניוני אחוזת חוף. מעיריית תל אביב נמסר כי: "בחירת מיקומי חניות אוטותל נבחנה על ידי עיריית תל-אביב-יפו במספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, מרחקים בין חניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר". החניות החדשות יסומנו בחודש הקרוב.

לפי נתוני העירייה, הרחבת צי רכבי אוטותל נועדה לתת מענה לאלפי הזמנות לא ממומשות מדי חודש. לשם המחשה מציינים כי בחודש נובמבר האחרון נרשמו 12 אלף הזמנות לא ממומשות, בשעות ובאזורים שונים ברחבי העיר.

מיזם אוטותל מופעל על ידי חברת קאר טו גו והוא הושק לפני כשלוש שנים. הרעיון הוא לשלב את השכרת המכוניות כחלק מפתרונות התחבורה בתל אביב - בעיקר כפתרון לנסיעות קצרות בתוך העיר. מחירי השימוש כוללים מסלול לממעטים לנסוע שעבורו משלמים 10 שקלים בחודש ועוד 1.7 שקל על כל דקת נסיעה, ו-0.85 שקל על דקת עצירת ביניים. מסלול שמיועד למי שנוסע יותר מ-60 דקות במצטבר בחודש ומתומחר בתשלום של 40 שקל לחודש, ועוד 1.2 שקל לדקת נסיעה ו-0.6 שקל לכל דקה של עצירת ביניים.

בשני המסלולים משלמים 3 שקלים לדקת נסיעה שמחוץ לשטח הפעלת השירות. לפי נתוני העירייה, המיזם נמצא במגמת עלייה מתמדת במספר המנויים ובזמן השימוש ברכב כשהמטרה העיקרית היא לייתר אחזקת רכב בעיר.