פרנקל השלים רכישה של 8.2% ממניות גב-ים ב-455 מיליון שקל

בשבוע שעבר השלים פרנקל שתי עסקאות לרכישת מניות גב-ים מחברת הביטוח מגדל בתמורה ל-455 מיליון שקל והגדיל את החזקתו בחברה מ-10.3% ל-18.5%

איש העסקים אהרון פרנקל מתקדם בתוכניתו להשתלט על חברת הנדל"ן המניב גב ים . בשבוע שעבר השלים פרנקל שתי עסקאות לרכישת מניות גב-ים מחברת הביטוח מגדל בתמורה ל-455 מיליון שקל והגדיל את החזקתו בחברה מ-10.3% ל-18.5%.

בנוסף, דיווח פרנקל כי הוא מחזיק בזכויות הצבעה של עוד 4.8% ממניות גב-ים מכוח הסכמים מחייבים לרכישת מניות החברה, עליהם חתם עם בעלי מניות קיימים. כך, שבפועל מחזיק כעת פרנקל בזכויות הצבעה ל-23.3% ממניות גב-ים.

בחודשיים האחרונים ביצע פרנקל מהלך פיננסי מהיר, כאשר סיכם עם החברות מגדל, הפניקס, גזית גלוב ומשיעים נוספים על רכישת כ-23% ממניות גב-ים בתמורה לסכום של 1.4 מיליארד שקל. מדובר בסיבוב ההשקעה השני שביצע פרנקל בחברה, לאחר שקודם לכן ניצל את נפילות השערים שהביא משבר הקורונה כדי לרכוש כ-10% ממניות גב-ים בתמורה לסכום של כ-350 מיליון שקל.

בעת הושלם כאמור חלק מאותו סבב השקעה שני, שנועד להפוך את פרנקל לבעל השלטה בגב-ים. עם זאת, בעלת המניות הגדולה בגב-ים היא עדיין חברת נכסים ובניין, שמהווה את זרוע הנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש).

נכסי ובניין מחזיקה כיום ב-29.9% ממניות גב-ים, לאחר שמכרה בשנה וחצי האחרונות כ-22% ממניות החבר בעקבות הצורך לוותר באופן רשמי על השליטה עקב דרישות חוק הריכוזיות. באותה תקופה נשלטו דסק"ש ונכסים ובניין בידי אדוארדו אלשטיין, שאיבד לפני כחודשיים את השליטה בהן לנושי חברת אי.די.בי.

בתום מכרז למכירת מניות השליטה (82.26%) בדסק"ש, נקבע כי הן יימכרו לחברת הנדל"ן מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס, ולמשקיעים נוספים שהוא יגייס למהלך. עם זאת, אלשטיין טרם ויתר על המניות באופן סופי ואף הגיש ערעור לביהמ"ש העליון על החלטת ביהמ"ש המחוזי למכור את המניות למגה אור ולמשקיעים הנוספים.

בינתיים מינו כונסי הנכסים של מניות השליטה, עוה"ד רענן קיר ואלון בנימיני, דירקטורים חדשים לדירקטוריונים של דסק"ש והחברות הבנות שלה, במקום אלשטיין ואנשיו שנאלצו להתפטר. במסגרת המהלך מונה עו"ד ד"ר יורם טורבוביץ' ליו"ר הדירקטוריון של דסק"ש ושל נכסים ובניין.

במקביל, מונה גיל קוטלר למ"מ מנכ"ל נכסים ובניין, במקומו של אדוארדו אלשטיין שהחזיק בתפקיד עד לאחרונה. קוטלר כיהן בחצי השנה האחרונה בתפקיד משנה למנכ"ל לפיתוח עסקי בנכסים ובניין, לאחר שורת תפקידים בכירים בחברות ציבוריות, בהם שימש בשנים האחרונות.

בין השאר הוא שימש כמשנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי בגזית גלוב, סמנכ"ל כספים באי.די.בי פיתוח ובדיסקונט השקעות, ועוד. לקוטלר ניסיון עשיר בחברות נדל"ן, בישראל ובחו"ל, לצד ניסיון ומומחיות פיננסית.