אלונה בר און: "למילים שלנו יש ערך וכוח, השאלה היא מה עושים איתו"

מו"ל "גלובס" פתחה את ועידת ישראל לנדל"ן ואמרה: "הכוח של העיתונות נובע מזה שאנשים שמים את התודעה שלהם בידיים שלנו. בסיקור התחום אנחנו שואפים להגיד מה כן ולא רק מה לא: לבנות ולא להרוס"

אלונה בר און, מו"ל "גלובס", פתחה את ועידת ישראל לנדל"ן ואמרה כי "אנחנו בתקופה מוזרה ובוועידה מוזרה. במקום הוועידות שאני רגילה אליהן, אני נמצאת מול מצלמות וכיסאות. אני רוצה לנצל את ההזדמנות שניתנה לי כדי לדבר על משבר הקורונה, העיתונות ונדל"ן. דבר ראשון, אנחנו בשנת 2020, מסתכלים על 2021-2022 עם לא מעט פסימיות. שוק העבודה איטי מהצפוי, ונשאלת השאלה, גם בענף הנדל"ן, מה אפשר לעשות. יש תעשייה, ארגון ועסקים במשבר. אנחנו במשבר אמון לוקלי וגלובלי. המשבר הזה לא התחיל בקורונה, אלא הרבה קודם. אנחנו חווים את זה גם בעיתונות וגם בנדל"ן.

"השאלה היא מה אנחנו יכולים לעשות. לעיתונות יש תפקיד. אנחנו יודעים לתווך את המידע למגזר העסקי, למגזר השלישי ולציבור. אחר כך הם יכולים לתווך את זה ביניהם. יש רשויות חברתיות ועדיין. אלה לוי-וינריב לקחה את הנושא של פיצוי העצמאים והממשלה למדה. זה כוחה של עיתונות.

"הכוח נובע מזה שיש מאות אלפים שצופים וקוראים עיתון. אנשים שמים את התודעה בידיים שלנו. למילים שלנו יש ערך וכוח. השאלה היא מה עושים איתו. אנחנו הגדרנו את הכוח שלנו באמון. אנחנו מוציאים כל שנה דוח אמון, שבו אנחנו מציגים נהלים, קוד אתי, דברים שהציבור יכול לקרוא. אנחנו שואלים את עצמנו מה הכוח שלנו מול הרשתות החברתיות. אנחנו צריכים לתת ערך אמיתי מול פחמימות ריקות. מידע יש בכל מקום. השאלה היא מי מסדר אותו.

"'המשרוקית' היא מענה לפייק ניוז. אם העיתונות לוקחת אחריות אז יש לה כוח להשפיע. כנ"ל לגבי מגזרים - אנחנו מסקרים את החברה הערבית והחברה החרדית, וזה נותן מענה לבועות המציאות של הרשתות החברתיות. אנחנו משמיעים את קולם של המעסיקים ולא רק של דורשי עבודה. אני צריכה לומר שזה לא היה המצב לפני כמה שנים. אם לחברה הערבית יש הישג - צריך לשים אותו על השער. התפקיד שלנו להציף הזדמנויות. להגיד מה כן. השתרש משהו בעיתונות הישראלית, שבו נאמר רק מה לא.

"בסיקור תחום הנדל"ן אומרים אנשי המדור מה כן ולא רק מה לא: לבנות ולא להרוס, המטרו, כך צריכות להיראות השכונות החרדיות, תאונות העבודה. הנושא הזה לא היה מגיע בלי ארגונים חברתיים ועיתונות. אנחנו עוסקים גם באוריינות נדל"ן - להכיר את התוכנית שתחליף את 'מחיר למשתכן'. זה יכול לקרות דרך עיתונות שלוקחת אחריות. אנחנו עושים ב'גלובס' מאמצים שנשים יהיו בשער, אבל לא קוראים להן 'מלכת הכביש'. אצלנו היו שתי ראשות הותמ"ל - סיגי בארי ואדית בר.

"הדבר הכי משמח זה לראות שהדברים האלה עובדים. אנחנו במשבר ואנחנו מציגים שיעורי צפייה גבוהים. ואנחנו מסיקים שיש לידע הזה הרבה כוח ואני מקווה שנדע לנצל אותו לטובה".

***גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות התאחדות בוני הארץ, רני צים, בומברדייה, סימנס ורכבת ישראל.