חברת האוטוטק הישראלית אינוויז משיקה חיישן חדש ואסטרטגי

החיישן זול בעשרות אחוזים מקודמו ומיועד לשוק הרכב של כלי רכב עם רמת אוטונומיה בסיסית

חברת האוטוטק הישראלית INNOVIZ (אינוויז), המפתחת גלאי חישה מבוססי לייזר (LIDAR) לכלי רכב, השיקה היום את הדור החדש של גלאים פרי פיתוחה שמכונה InnovizTwo. החידוש המרכזי הוא ירידה משמעותית, כ-70%, במחיר החיישנים בייצור סדרתי, מטווח של ארבע ספרות בדולרים ליחידה לטווח של מאות דולרים בלבד. זאת למרות ביצועים טובים אף מאלה של הדור הראשון.

רף המחיר הזה נחשב בעולם הרכב האוטונומי כסף כניסה חיוני לאימוץ המוני של חיישני ליידאר במערכות בטיחות לרכב בדרגת אוטונומיה "2+" (מערכות סיוע אקטיביות עם שליטה בידי הנהג), שיהיו הדומיננטיות בתעשיית הרכב בשנים הקרובות. זאת עד להופעה נרחבת של כלי רכב עם דרגת אוטונומיה גבוהה יותר, בדרגה 3 ומעלה, שמאפשרות התערבות חלקית או אי התערבות בכלל של הנהג בתהליך הנהיגה.

הדור הראשון של חיישני ליידאר ותוכנה מפיתוח אינוויז אומץ על ידי ב.מ.וו כבר ב- 2018, ונועד להשתלב בתוכנית כלי הרכב האוטונומיים בדרגות 3-4. כעת יוכל המוצר החדש להתמודד גם על מכרזים ענקיים של יצרני רכב גם מחוץ לשוק רכבי הפרמיום. זאת אם כי את התוכנה התומכת בחיישן החדש יהיה ניתן לשדרג בעתיד עבור רמות אוטונומיה גבוהות יותר, שאינן דורשות את התערבות הנהג.

יצוין כי לאחרונה חלה התעניינות גוברת של שוק ההון הבין לאומי בחברות LIDAR בינלאומיות, בין השאר בשל הכוונות של תעשיית הרכב הבינלאומית לאמץ בעתיד הנראה לעין רכיבי ליידאר בדגמי הדור הבא שלהם ובשל הסנטימנט החיובי הכללי כלפי נהיגה אוטונומית, שאותה יצרה טסלה.

לאחרונה נרשמו כמה מהלכים בולטים בשוק ההון של חברות ליידאר, שמתחרות באינוויז בשוק הבינלאומי, וחלקן כבר יצאו או נערכות ל-IPO בנאסד"ק בצורה ישירה או באמצעות מיזוג עם חברה ייעודית (SPAC). בין השאר הנפיקה לאחרונה יצרנית הליידארים VELODYNE בנאסד"ק לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר ויצרנית נוספת, לומינאר, נערכת לקראת IPO, גם היא על פי שווי של מיליארדי דולרים.

בנוסף גייסו לאחרונה יצרניות סיניות שפועלות בתחום הליידאר מאות מיליוני דולרים בשווקי ההון בסין. עומר כילף, מנכ"ל החברה ושותף מייסד, אומר כי "שוק ההון אכן היום מגלה עניין רב בתחום ומתמחר בצורה נאותה את הפוטנציאל של התחום". אולם הוא סירב להתייחס לאפשרות שגם אינוויז בוחנת הנפקה בנאסד"ק בעתיד. אינוויז גייסה עד היום כ-253 מיליון דולר.