אורורה לאבס מגייסת 23 מיליון דולר ממריוס נכט ו-LG

הסטארט-אפ מפתח טכנולוגיה לניהול תוכנה, אבחון ועדכון מרחוק עבור רכבים ומכשירים מחוברים • בגיוס השתתפו גם פורשה SE, בעלת השליטה בקבוצת פולקסווגן, וחברה מקבוצת טויוטה

זוהר פוקס ואורי לדרמן, מייסדי אורורה לאבס / צילום: אורורה לאבס
זוהר פוקס ואורי לדרמן, מייסדי אורורה לאבס / צילום: אורורה לאבס

הסטארט-אפ אורורה לאבס (Aurora Labs) - המפתח טכנולוגיה לניהול תוכנה, אבחון ועדכון מרחוק (OTA) לרכבים ומכשירים מחוברים (IoT) - הודיע היום (ג') על גיוס של 23 מיליון דולר במסגרת סבב B. הגיוס הובל על ידי מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ו-LG Technology Ventures, זרוע ההשקעות של תאגיד LG הקוריאני.

מריוס נכט  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מריוס נכט / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בסבב השתתפה גם חברת פורשה SE, בעלת השליטה בקבוצת פולקסווגן, שהשקיעה 2.5 מיליון דולר במסגרתו ותטמיע את הטכנולוגיה של אורורה לאבס ברכביה בשנתיים הקרובות. משקיעים נוספים בסבב הם Toyota Tsusho מקבוצת טויוטה ו-UL Ventures, זרוע ההשקעות של חברת תקני הבטיחות העולמית UL. עד היום גייסה אורורה בסך הכל 34 מיליון דולר, כאשר בסבב A ב-2018 גייסה 8.4 מיליון דולר בהובלת קרן פרייזר מקומבס קפיטל (FMC) וקרן מיזמה (MizMaa).

אורורה לאבס הוקמה בסוף 2016 על ידי זוהר פוקס (המנכ"ל כיום) ואורי לדרמן (כיום סמנכ"ל תפעול -COO). לדרמן אמר ל"גלובס" כי כיום מעסיקה אורורה 30 עובדים, רובם בישראל. חוץ מישראל לאורורה יש חברה-בת בגרמניה, משרד בארה"ב וקבוצה של מפתחים בצפון מקדוניה. בעקבות הגיוס מתכוונת אורורה להכפיל את כוח האדם בחברה ולגייס מהנדסים עם ניסיון בתחומים רלוונטיים.

כיום יש לחברה חמישה לקוחות משלמים - ארבעה בתחום הרכב ואחד בתחום האלקטרוניקה, בשניים מהם החברה כבר מתקדמת לייצור המוני, כלומר הטכנולוגיה של אורורה תהיה מוטמעת ברכבים בשנתיים הקרובות. המטרה בגיוס הנוכחי היא להרחיב את הייצור ההמוני מול הלקוחות.

הפתרונות של אורורה לאבס אוספים ברציפות נתונים פעילים המאפשרים גילוי מוקדם של שגיאות ותקלות בשורות הקוד, תיקון שגיאות תוכנה תוך כדי תנועה, עדכונים חסכוניים מרחוק ללא השבתה למשתמשים ואימות שינויים בתוכנה כדי להקל על דרישות הרגולציה.

"תעשיית הרכב ספגה עיכובים משמעותיים וירידה במכירות במהלך הקורונה, מה שגרם לחברות לתעדף נושאים קריטיים ופחות קריטיים", אמר לדרמן. "למזלנו אנחנו נמצאים במקום גבוה ברשימת העדיפויות ונחשבים לטכנולוגיה קריטית עבור חברות הרכב, כיוון שאנחנו חוסכים לחברות מיליארדים בעלויות חומרה שהם לא צריכים להתקין ומאפשרים ליצרניות לבצע עדכוני תוכנה ללא השבתה של הרכב. אנחנו גם מסייעים ליצרניות לעמוד ברגולציה החדשה ביפן ובאירופה שמחייבת החל מ-2022 להתקין טכנולוגיה כמו שלנו של איתור וטיפול בתקלות מרחוק. האתגר שלנו הוא להישאר גבוה ברשימת העדיפויות של חברות הרכב גם בעתיד".

בנוגע לגיוס מימון בזמן הקורונה, אמר לדרמן כי "הקורונה הבליטה תופעה בה חברות שכבר יש להן פוקוס ונכסים להציג יכולות לגייס יותר מהר ולראיה אנחנו זכינו לביקוש יתר בגיוס ויכולנו לגייס יותר מ-23 מיליון דולר אם היינו רוצים. לעומת זאת לחברות בלי נכסים זוהי תקופה יותר מאתגרת".