"לעולם האחריות התאגידית יהיה קשה לפרוץ קדימה בלי עיתונות כלכלית שמטפחת אותו"

בכנס "חשיבותה של אחריות תאגידית ומשמעותה בזמן משבר" אמרה מו"ל "גלובס" אלונה בר און כי עיתונות כלכלית בריאה לא תוכל להמשיך לדבר רק על חלק מזערי מהמדינה, אלא גם על עצמאים ועסקים קטנים, פריפריה, נשים, החברה החרדית והחברה הערבית

"אני שמחה לפתוח את האירוע המיוחד הזה לצד פרסום דוח האמון השלישי של 'גלובס', שהוא אבן דרך משמעותית מאוד עבורנו, שמשקפת את מילת המפתח שנשמע אותה כאן הרבה היום: אחריות", כך אמרה מו"ל "גלובס" אלונה בר און בפתח הכנס "חשיבותה של אחריות תאגידית ומשמעותה בזמן משבר".

"'אחריות' לפי המילון היא 'היכולת או הסמכות לפעול או להחליט החלטות מבלי להזדקק לפיקוח או לקבלת רשות'. אחריות היא יכולת. לא צריך לחכות לקבל סמכות בשביל לקחת אותה. אפשר פשוט לקחת אותה, מבלי להמתין לפיקוח מוטעה או לרגולציה ממשלתית מסרבלת ומבלי להמתין להמון זועם וחרם צרכנים.

"לקיחת אחריות מתחילה בנרטיב שכולל משימה, חזון, ערכים וקוד אתי, אבל היא ממשיכה בעבודה שוחקת יומיומית ומאוד מתסכלת של תרגום לרגולציה עצמית מעשית שכוללת אינספור נהלים ושיטות מדידה, הפקת לקחים ולמידה מטעויות והתנצלויות וניסיון ליצור שקיפות תוך אי הצלחה להסביר את מה שאתה מנסה לומר ותסכול, כשמכל הצדדים מבקרים אותך ומתייחסים בציניות לניסיונות שלך לתקן את המקולקל והלא מתאים. בדרך כלל דווקא מי שמנסה לתקן - הוא זה שחוטף את האש שקודמיו לא חטפו ושמתחריו בכלל לא מרגישים והוא גם לא מקבל מספיק סימנים חיוביים בדרך שאומרים לו שמה שהוא עושה - הוא הדבר הנכון. וצריך הרבה מאוד אמון והרבה מאוד אמונה כדי להמשיך בדרך הזו למרות כל זה, יום יום ושעה שעה.

"אני מאמינה באמת ובתמים שבכוחה של תנועת האחריות התאגידית לשנות הרבה מאוד מהפילוג והקיטוב ואי הצדק שאנחנו רואים מסביב ולהציע אלטרנטיבה שמרפאת את החוליים של הקפיטליזם ומאפשרת לכלכלה בריאה ויזמית להתפתח. אבל לעולם האחריות התאגידית יהיה קשה לפרוץ קדימה בלי עיתונות כלכלית שמטפחת אותו ומביאה אותו למרכז הבמה.

"בשביל זה צריך עיתונות כלכלית בריאה. וכדי שזה יקרה, העיתונות הכלכלית לא תוכל עוד להמשיך לדבר על חלק מזערי מהמדינה הזאת. היא צריכה לדבר גם על תאגידים וגם על עצמאים ועסקים קטנים. גם על מרכז וגם על פריפריה. גם על גברים וגם על נשים. גם על כלכלה במגזר החרדי וגם על עסקים בחברה הערבית. גם משמאל וגם מימין. וכשהיא תדבר על כל אלה, ולא רק על מעט מזערי מהם, היא גם תביא הרבה יותר ערך לקוראיה, וגם יהיו לה הרבה יותר קוראים.

"אני מאמינה באמת ובתמים שבכוחה של העיתונות בכלל, וזו הכלכלית בפרט, לאחד את כולנו למדורת שבט חדשה, שיש בה עובדות לצד דעות, שנותנת אלטרנטיבה גם ל'פייק ניוז', גם לבועות התודעה וגם לשליליות היתר, הקיצוניות והאלימות שאנחנו חווים מכל עבר.

"עולם האחריות התאגידית ועולם העיתונות הכלכלית כרוכים זה בזה. ולא רק הם. כל מי שרוצה לחיות בחברה בריאה יותר, נעימה יותר, מפולגת פחות ושונאת פחות, צריך ויכול לקחת חלק בשינוי הזה שיש לו, לכל הפחות, פוטנציאל אמיתי לבנות לכולנו עתיד טוב יותר. למדינה שלנו, לנו ולדורות הבאים אחרינו.

"אז אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולקרוא לכם ולכולם להצטרף אלינו. אנחנו לא יכולים, לא צריכים ולא רוצים לעשות את זה לבד".