ישראל קנדה משתלטת על המתחם המסחרי שבפרויקט מידטאון בת"א

חברת הנדל"ן של רוזן וטוכמאייר תשלם כ-60 מיליון שקל עבור חלקה של שותפתה אלקטרה במתחם (25%)

ברק רוזן, אסף טוכמאייר בועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר
ברק רוזן, אסף טוכמאייר בועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן ישראל קנדה  שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר משתלטת על המתחם המסחרי שבפרויקט מידטאון, במרכז תל-אביב, והיום עדכנה כי תשלם כ-60 מיליון שקל עבור חלקה של שותפתה אלקטרה במתחם (25%), כך שתחזיק במלוא הזכויות של החלק המסחרי. אחרי שנחתם מזכר ההבנות בין הצדדים, כעת יש להם 60 יום לניהול מו"מ לסיכום העסקה, הדורשת את הסכמת הבנק שהעמיד לחברת מידטאון מימון. במתחם המסחרי של הפרויקט, הממוקם על דרך בגין בתל-אביב לא רחוק ממרכז עזריאלי, פועל סניף של רשת Be בה מחזיקה שופרסל, חדר כושר ועוד.

רכישת חלקה של אלקטרה במתחם המסחרי נעשית לאחר שמוקדם יותר השנה אישר ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב את הסכם ההיפרדות בחברת מידטאון, במסגרתו רכשה ישראל קנדה נתח של 37.5% בפרויקט מידי כונס הנכסים של יורוקום נדל"ן, תמורת כ-140 מיליון שקל.

פרויקט מידטאון כולל מגדל מגורים עם כ-340 דירות, שרובן המוחלט כבר נמכר (למעט 3), ומגדל משרדים, והוא הוקם על-ידי ישראל קנדה, יורוקום נדל"ן וחברת אלקטרה. בשנה האחרונה עלה הפרויקט לכותרות, בעקבות קריסתה של קבוצת יורוקום ומינוי מפרק לקבוצה כולה וכונס לנכסים שבבעלות החברה הבת יורוקום נדל"ן.

ישראל קנדה נסחרת בבורסה בשווי של כ-930 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-50% שהציגה מנייתה מתחילת השנה. ישראל קנדה היא אחת מיזמיות הנדל"ן הבולטות למגורים באזור גוש דן, ובתחילת חודש פברואר חתמה על מזכר הבנות לרכישת קרקע ברחוב הרכבת שבתל-אביב, להקמת שני מגדלים למגורים ותעסוקה, תמורת 218 מיליון שקל.