חיים בסרט: מי חגגו פורים בסימן סוחרי סמים קולומביאנים?

וגם: מי הישראלי שיתכנן ויעצב ערים עבור חברת WeWork? והממונה ד"ר משה ברקת נאם בכנס בגרמניה • הרשת החברתית

שירי והראל לוקר /צילומים: סיון פרג' וסאן פרג'
שירי והראל לוקר /צילומים: סיון פרג' וסאן פרג'

בין שלל מסיבות הפורים שנערכו בשבוע שעבר, בלטה במגוון אורחיה המסיבה שערכה חברת פרטנר בשיתוף נטפליקס. אל בית השמחות בתל אביב הגיעו האורחות והאורחים, כשרובם הגדול השקיע בתחפושת, והגיע למתחם שבו ניצבו דוכנים וכרזות של סדרות פופולריות.  

בבאות ובבאים ניתן היה לפגוש את מריה פררס, סגנית נשיא בנטפליקס העולמית ובאיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר שהתחפש יחד עם הנהלת החברה לדמויות מהסדרה נרקוס מקסיקו (ויחד עם הזמר רותם כהן שהתחפש לפבלו אסקובר). בנבנישתי דווקא שמח להצטלם, ועל אחת כמה וכמה כשזה היה יחד עם נטע ברזילי שהגיחה לאירוע.

עוד חגגו: רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט; אירית רחמים ועמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון; יוחנן לוקר, שמונה באחרונה ליו"ר בזן; שירי והראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית; לימור אבידור, משנה למנכ"ל מבטח שמיר; ורד והרצל עוזר, לשעבר יו"ר HOT; לימור בקר, מנכ"לית המילטון; ד"ר נורית ודורון ספיר, מנכ"ל מגדל; זיו אבירם, ממיסדי מובילאיי; פיונה דרמון, שותפה בקרן jvp; רוית דום, מנכ"לית קבוצת עמל; ואחרים.

מי הישראלי שיתכנן ויעצב ערים עבור חברת WeWork? 

חברת WeWork, המתמחה בחללי עבודה וגם מעבר להם, הודיעה בשבוע שעבר על צירופו של ישראלי נוסף לשורותיה: המעצב דרור בן שטרית המתגורר בניו יורק. בן שטרית יעמוד בראש צוות חדש המוקם במטרה לאתר וליצור "פתרונות חדשניים לאתגרים המורכבים ביותר העומדים בפני ערים במאה ה-21". בן שטרית יעבוד לצידה של די-אן איזנור, מומחית לתכנון ערים המתמחה בצמיחה והתפתחות סביבות אורבניות. הצוות של השניים יכלול מהנדסים, ארכיטקטים, סטטיסטיקאים, ביולוגיים וכלכלנים.

נזכיר, כי לפני כשנה הכריז אדם נוימן, המייסד והבעלים של WeWork, על שיתוף פעולה עם האדריכל הדני ביורק אינגלס, שמונה להוביל את המהלך שאליו חותרת WeWork "למינוף חזון העתיד של החברה הכולל סביבת עבודה ומגורים ועירוניות חדשה ומשתפת". 

במסגרת זו, גם הקמת הצוות החדש היא חלק ממטרתה של החברה האם - The We Company, "להעמיק את הקשר וההשפעה החיובית על בניינים, שכונות וערים ועל האנשים שחיים בהם", הרבה מעבר לחללי העבודה שבהם החברה מוכרת.

בן שטרית החל את דרכו כאמן, ובאחרונה התמקד באדריכלות ועיצוב פנים. אחת העבודות הגדולות שלו היא פרויקט בשווי כולל של כ-980 מיליון דולר, שהוקם על גבי אי באבו דאבי.

דרור בן שטרית /צילום: ארז סבג
 דרור בן שטרית /צילום: ארז סבג

הממונה ד"ר משה ברקת בכנס בגרמניה: "רשות שוק ההון תאפשר הקלות רגולטוריות לסטארט-אפים ולחברות ביטוח שיפעלו בישראל"

"רשות שוק ההון תאפשר הקלות הון ותמריצים רגולטוריים לסטארט-אפים ולחברות ביטוח ישראליות ובינלאומיות שיפעלו בישראל, מתוך תקווה שהדבר יגרום לחברות הביטוח הגדולות בעולם ולסטארט-אפים הכי מתקדמים, להיכנס ולהתחרות בחברות הישראליות, ויביא להוזלה ניכרת בעלויות הביטוח ורמת ביטוח אחרת לציבור הישראלי". כך אמר בסוף השבוע ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בנאומו בכנס ה-GIR19 שהתקיים בפרנקפורט שבגרמניה. ברקת הבהיר כי בכוונתו "לאפשר לחברות InsurTech וחברות ביטוח בינלאומיות, לפעול בישראל תחת הקלות רגולטוריות" תוך מתן "גמישות רגולטורית לגופים שפועלים תחת תקינה בינלאומית מקובלת".

במסגרת דבריו כי "הרשות תאפשר הקלות לחברות הביטוח שירצו להשקיע בתעשיית האינשורטק הישראלית", ציין ברקת גם כי "הרשות תחל תהליך להכנסת טכנולוגיית בלוקצ'יין, שעשויה להפוך לטכנולוגיה מרכזית בתחום החיסכון ארוך טווח".

בכנס Global InsurTech Roadshow, השתתפו פרט לברקת גם תשעה סטארט-אפים ישראליים, שלוו על ידי קובי בנדלק, מנכ"ל Insurtech Israel ובעבר סוכן ביטוח מוכר שעבר לפעול בתחומי האינשורטק. הכנס נערך בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת פרנקפורט והשתתפו בו ד"ר מוריץ פינקלברג, דיקן האוניברסיטה, אנשי מפתח מתעשיית האינשורטק וחברות ביטוח הגדולות באירופה, כגון מיוניק-רה, סוויס-רה וזוריק, כמו גם מפקחים על הביטוח נוספים מאירופה שדנו על עתיד הענף מההיבט הטכנולוגי.

בנדלק פירט בהקשר זה כי "במסגרת הכנס נערכה תחרות בין כל הסטארט-אפים המשתתפים ובשני המקומות הראשונים זכו - Air doctor ו-YOUS". הוא ציין כי "ישראל הופכת בתקופה האחרונה למוקד מרכזי בתעשיית הביטוח העולמית בעיקר משום שהתעשייה מביטה בהערכה רבה על הפעילות יוצאת הדופן בתחום בישראל".

פיתוח הטכנולוגיה בתחום הביטוח, שנקרא אינשורטק, הפך בשנים האחרונות למטרה מובהקת ומוצהרת של הרגולציה האחראית על הענף. במסגרת זו פרסמה רשות שוק ההון, עוד תחת הממונה הקודמת, חזון טכנולוגי, שנועד להמריץ חברות ביטוח מקומיות להשקעה בטכנולוגיה. למעשה, הביקוש לטכנולוגיה מתמחה ומתקדמת לא מגיע רק בעקבות הוראות הרגולציה אלא גם מהחברות עצמן, כמו גם מיזמים שמזהים את הפוטנציאל. כחלק ממגמה זו הפכה ישראל מקור לקידמה טכנולוגית גם בתחומי הפיננסים, כולל בביטוח.

רון שטיין

משה ברקת, מוריץ פינקלברג וקובי בנדל ק/צילום: פרטי
 משה ברקת, מוריץ פינקלברג וקובי בנדל ק/צילום: פרטי