ת"א ננעלה בירידות חדות: בזק צנחה 4%, ביקום ב-10%

היפוך תשואות האג"ח בארה"ב הביא ללחץ על המדדים בניו יורק, והבורסה המקומית רשמה יום אדום במיוחד • ברקע: עונת הדוחות נמשכת, אנג'ל רשמה הפסד של 15 מיליון שקל בשנת 2018 • מחזור המסחר הסתכם ב-430 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:33

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות חדות, כאשר ת"א 35 איבד 1.3%, ת"א 90 ירד 1.2% ומדד הבנקים איבד 1.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-430 מיליון שקל בלבד. 

הלחץ על קבוצת בזק נמשך. מניית בזק נפלה ב-4.2%, מניית ביקומניוקיישנס צנחה בכ-10%, ומנגד מניית אינטרנט זהב עלתה ב-2.6%.

15:44

יום המסחר הראשון לשבוע בתל-אביב מתנהל בירידות שערים חדות אחרי מגמה דומה שנרשמה במסחר בארה"ב בסוף השבוע, על רקע חששות מהאטה בכלכלה הגלובלית.

מניית בזק  ממשיכה לאבד גובה, ומשלימה צניחה של כ-30% מתחילת השנה, והגיעה לרמת שפל בה לא שהתה בחמש השנים האחרונות.

יום המסחר הראשון לשבוע התנהל בירידות שערים חדות, במחזור מסחר קטן יחסית, בדומה למאפיין את המסחר בימי ראשון בדרך כלל, וזאת אחרי שבסוף השבוע נרשמו ירידות שערים חדות בבורסות בארה"ב.

ברקע לכיוון המסחר השלילי, נתונים כלכליים שפורסמו בקשר לכלכלה האמריקאית וכלכלות נוספות הגבירו את חששות המשקיעים לגבי עתיד הצמיחה של הכלכלה הגלובלית. אלה הגיעו בהמשך להודעת הבנק הפדרלי האמריקאי מיום רביעי, ולפיה הריבית בארה"ב לא תעלה כלל במהלך השנה הנוכחית וזאת לצד הורדת תחזית הצמיחה של הכלכלה האמריקאית.

במגמה השלילית בשוקי המניות בולטים ענפי הבנקים והטכנולוגיה ולצד ירידות השערים בשוק האקוויטי, נרשמו עליות בשוק האג"ח האמריקאי שהובילו אותו להיסחר ברמות התשואה הנמוכות ביותר שלהן במשך יותר משנה, וזאת על רקע חששות המשקיעים ממיתון אפשרי, בעקבות תחזיות הפד.

בבית ההשקעות פסגות ציינו בסקירתם השבועית כי "הודעת הפד בשבוע שעבר היא החותמת הרשמית מבחינת השווקים באשר לסיום המחזור הכלכלי הגלובלי. שוק האג"ח האמריקאי מאותת כבר זמן ארוך שהפחתות ריבית הולכות ומתקרבות, אבל עד שהפד לא הודה בעצמו בכך, שוק המניות לא השתכנע שאלו פני הדברים. השאלה שנותרה כעת היא רק מה תהיה עוצמת ההאטה".

לפי פסגות, מכיוון שהבנקים המרכזיים בעולם צפויים להמשיך ליהנות מסביבת אינפלציה נוחה באופן יחסי, לא מדובר על מיתון ובטח לא על משבר. עם זאת, בהחלט מדובר על האטה בעוצמה שצפויה להוביל לעלייה בשיעורי האבטלה ולירידה ברווחי הפירמות. כשזו התמונה הצפויה, המסקנה היא שתיק ההשקעות צריך להיות בהטיה דפנסיבית".

עוד ציינו בפסגות בנוגע לשוק האג"ח האמריקאי כי "בסוף השבוע האחרון, 3.5 חודשים לאחר התהפכות החלק הקצר-בינוני, עקום התשואות האמריקאי התהפך לראשונה מאז 2007. התהפכות זו הובילה לירידות חדות בסוף השבוע האחרון".

בזירה המקומית, בשל חג פורים שבוע המסחר הקודם הסתיים ביום רביעי, בסיכומו נותר מדד ת"א 35 ללא שינוי מהותי.

עוד במסחר, מניית סאפיינס  מטפסת בכ-6%-7% ללא דיווח מצד החברה, ומניית פורמולה מערכות עלתה בכ-2%.

חברת גלוברנדס  דיווחה על הארכת התקשרות מול אחד מספקי המוצרים המרכזיים שלה, ומנייתה טיפסה בכ-3%-4% ומניית טלרד  עלתה בכ-3% אחרי שדיווחה על 2 הסכמים לאספקת ציוד תקשורת תמורת כ-16.5 מיליון דולר.

במסחר ב אג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

15:10

המסחר בבורסה בתל אבי מתנהל בירידות, בהמשך לירידות החדות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט. עם זאת, כיאה לימי ראשון, מחזור המסחר בבורסה בתל אביב נמוך מאד, ומסתכם בשעה זו ב-323 מיליון שקל בלבד.

שוק האג"ח המקומי רושם עליות חדות, מדד ת"א 35 מאבד 1.4%, ת"א 90 יורד ב-1.3% ומדד הבנקים מאבד 1.65%.

מניית בזק  צונחת ב-3%, טבע צונחת בעוד 3% ונסחרת רחוק מהשיא שנקבע ב-2015 ביותר מ-75%.

11:45

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות חדות, בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. עקום התשואות של האג"ח הממשלתיות בארה"ב מאותת על מיתון מתקרב, מה שהכביד על המדדים בוול סטריט בסוף השבוע האחרון. 

מדד ת"א 35 יורד ב-1.6%, ת"א 90 מאבד כ-1% ומדד הבנקים יורד 1.9%. האגרות החוב הממשלתיות נסחרות בעליות חדות. 

מניות קבוצת בזק  ממשיכות בנפילה חופשית. בזק צונחת ב-4.65%, בי קומניוקיישנס צוללת בכ-16% ואינטרנט זהב צונחת ב-6%.

חברת ווטרסטון  הודיעה היום כי בשל "טעות" הועברו כ-2 מיליון שקל לבעלי השליטה, כך חשפה הביקורת לדוחות הכספיים של החברה לשנת 2018. 

גלוברנדס  מדווחת היום על הארכת ההתקשרות עם קונצרן הטבק BAT ועל עדכון התנאים המסחריים, כולל מעבר לחיוב שקלי. בדיווח מדגישה גלוברנדס כי לא צפויה השפעה מהותית על רווחיות החברה. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-150 מיליון שקל בלבד.

09:45

המסחר בת"א נפתח ביומו הראשון של שבוע המסחר בירידות חדות, בהמשך לירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בבורסות ארה"ב.

מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-90  נפתחו בירידות של עד 1.5%. 

מדד הת"א-בנקים-5  רושם ירידות של 1.7%, ת"א ביטוח  יורד בכ-1.5%.

מניית בזק  יורדת ב-4%. אינטרנט זהב  יורדת גם היא ב-8.8%. בי קומיונקיישנס  יורדת 10%.

06:30

הבורסה בתל אביב שבה היום לפעילות לאחר חופשה בת יום אחד ביום ה' שעבר לרגל חג הפורים.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות על רקע נתוני ממד הייצור, שצנח לשיא שלילי של 21 חודשים, והגירעון התקציבי שהגישה הממשלה שעמד על 234 מיליארד דולר, הגבוה בכל הזמנים.

מדד הנאסד"ק נפל 2.35%, S&P 500 איבד מערכו 1.75% והדאו ג'ונס ירד 1.6%.

פערי ארביטראז' שליליים ילחצו את הבורסה היום: אלביט  עם פער שלילי של למעלה מ-1%, דלק קבוצה  עם פער שלילי של למעלה מ5.5%, טבע  עם פער ארביטראז' שלילי מעל 3%, פריגו  2.9%. אופקו  עם פער חיובי של 2.7%.