"ניו-יורק טיימס": מייסד תגלית מואשם בהטרדה מינית של 7 נשים

מייקל שטיינהרדט, מייסד תגלית והנדבן המוכר שתומך באינספור ארגונים ומוסדות יהודיים מסביב לעולם, הואשם בהטרדה מינית ע"י 7 נשים שונות שהיו איתו בקשר עסקי כחלק מעבודתן

מייקל שטיינהרדט / צילום: REUTERS/Brendan McDermid
מייקל שטיינהרדט / צילום: REUTERS/Brendan McDermid

תחקיר של ה"ניו-יורק טיימס" חושף: מייקל שטיינהרדט, מייסד תגלית ונדבן מוכר שתומך באינספור ארגונים ומוסדות יהודיים מסביב העולם, הואשם בהטרדה מינית על-ידי 7 נשים שונות שהיו איתו בקשר עסקי כחלק מעבודתן.

ב"ניו-יורק טיימס" ראיינו 6 נשים שונות שטענו כי שטיינהרדט ביקש מהן לקיים עמו יחסי מין או בקשות מגונות אחרות, בעוד הן פנו אליו עבור תמיכה בארגונים שלהן. האישה השביעית אף הגישה תביעה רשמית.

שטיינהרדט בן ה-78 הכחיש את ההאשמות אך הודה כי חלק מהערותיו לקולגות שלו היו "לוקות בבורות, לא מכבדות ופשוט טיפשיות". חבריו ותומכיו של שטיינהרדט אמרו ל"ניו-יורק טיימס" כי הם ידעו שיש לו נטייה לאמירות גסות כלפי גברים ונשים כאחד, אך הם הופתעו שחצה את הקו להטרדה.

אף אחת מהמרואיינות אמנם לא טענה כי שטיינהרדט בא איתן במגע כלשהו, אך הן ציינו כי הרגישו "תחת לחץ לקבל את ההערות המיניות והבקשות, מתוך פחד כי תלונות עלולות לפגוע בקריירה שלהן בעתיד".

בין המאשימות: שילה כץ, סגנית נשיא ארגון הלל אינטרנשיונל; דבורה גולדברג, מנהלת התקשורת של תגלית בשנים 2001-2010; והרבניות רייצ'ל בית-הלחמי ודיאן קולר-אסס.