חברת הקנאביס תראפיקס ממנה את רון פרושאור לתפקיד יועץ

רון פרושאור כיהן בעבר כשגריר ישראל לאו"ם, מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בבריטניה • מנכ"ל תראפיקס: "אנחנו מאמינים כי השילוב בין הפעילות שלנו לבין ההיכרות ארוכת השנים של השגריר פרושאור עם השוק העסקי העולמי עשויה להועיל להגשמת מטרותינו הקצרות וארוכות הטווח"

נמשך גל המינויים של גורמים בעלי משרות רשמיות (כיום או לשעבר) במערכות השלטוניות השונות בישראל לתפקידים בחברות הקנאביס. הפעם מדובר בתראפיקס ביוסיינסס, אשר ממנה ליועץ בתפקיד ניהולי לתחום הפיתוח העסקי והצמיחה הגלובלית, את רון פרושאור, בעבר שגריר ישראל לאו"ם, מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בבריטניה. כיום פרושאור הוא ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית במרכז הבינתחומי הרצליה.

תראפיקס מפתחת תרופות על בסיס חומרים שמקורם בקנאביס. המוצר המוביל שלה הוא תרופה לטיפול בתסמונת טורט. היא שונה מרוב חברות הקנאביס הנסחרות בבורסה הישראלית, בכך שהיא מפתחת תרופה במסלול המלא של פיתוח תרופות, ולא מוצר שימכר כקנאביס רפואי.

תראפיקס  נסחרת לפי שווי של 15 מיליון דולר. החברה חתמה לפני כחצי שנה על הסכם למכירתה לחברת FDS הקנדית, אולם בסופו של דבר ההסכם בוטל. מאז ההכרזה על ההסכם ועל רקע ביטולו, איבדה מניית החברה כ-54% מערכה.

חברות הקנאביס ממנות בכירים מן הממשל לשורותיהן בין היתר כדי לקבל גושפנקה לפעילותן ולסקטור הקנאביס כולו. תראפיקס כחברת תרופות תלויה יותר בתוצאות הניסויים הקליניים שלה לשם הערכת פעילות החברה מאשר לסממני איכות חיצוניים, אולם החברה מקווה כי הקשר עם פרושאור יפתח לה דלתות. "אנחנו מאמינים כי השילוב בין הפעילות שלנו לבין ההיכרות ארוכת השנים של השגריר פרושאור עם השוק העסקי העולמי עשויה להועיל להגשמת מטרותינו הקצרות וארוכות הטווח", אמר מייסד ומנכ"ל תראפיקס אשר שמולביץ'.

ב-2018 דיווחה תראפיקס על תוצאות מבטיחות בניסוי ראשוני שערכה ב-16 חולי טורט. כדי להמשיך בשורת הניסויים הדרושים לאישור תרופה לשיווק בארה"ב או באירופה, תצטרך החברה לבצע מספר ניסויים נוספים, בהשקעה של כמה עשרות מיליוני דולרים לכל הפחות.