סטארט-אפ ישראלי שמסייע לפרילנסרים גייס 28 מיליון דולר

חברת HoneyBook הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לניהול פיננסי עבור עסקים קטנים ועצמאיים, הודיעה היום על השלמת גיוס הון של 28 מיליון דולר

עוז ונעמה אלון / צילום: אלון ראובני
עוז ונעמה אלון / צילום: אלון ראובני

חברת HoneyBook הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לניהול פיננסי עבור עסקים קטנים ועצמאיים, הודיעה היום (ה') על השלמת גיוס הון של 28 מיליון דולר. את הסבב הובילה Citi Ventures, קרן ההשקעות של בנק ההשקעות Citi, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה, בהם קרנות ההון סיכוןNorwest Venture Partners ,Vintage ו-Aleph. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-72 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל והיתר בארה"ב. כספי הגיוס הנוכחי ישמשו את החברה להכפיל את מצבת כוח האדם שלה בשנתיים הקרובות בשני המוקדים. בנוסף, לדברי ארנית שנער, מנהלת השקעות ההון סיכון של סיטי ונצ'רס בישראל, ההשקעה של Citi היא פתח לשותפות בין הבנק לבין הסטארט-אפ.

בשוק העבודה האמריקאי קיימת כיום מגמה של מעבר מתעסוקה קבועה לעבר עסקים קטנים ועבודות פרילנס. "הנתונים היום במשק הם כאלה שכמות הפרילנסרים הולכת ועולה והצרכים שלהם הם יחודיים", אומרת שנער, "HoneyBook היא פורצת דרך בתחום זה ואנחנו מאמינים שהיא תהפוך למובילה בתחומה. אנחנו רוצים לבחון איך לתת לאוכלוסייה הצומחת הזאת את השירותים הכי טובים - ואת זה אנחנו עושים דרך ההשקעה ב-HoneyBook".

HoneyBook הוקמה ב-2013 על ידי שלושה יזמים - בני הזוג עוז ונעמה אלון ודרור שמעוני. החברה הוקמה כפלטפורמה לניהול אירועים כאשר הרעיון להקמתה נולד כשהיזמים הבינו כי שוק החתונות מתנהל בצורה מיושנת בעידן האינטרנט . השלושה הקימו פלטפורמה לניהול ותכנון אירועים מול ספקים ונותני שירותים, שתפסה תאוצה רבה, וב-2014 ו-2015 החברה גייסה 32 מיליון דולר בתוך פחות משישה חודשים.

שוק העבודה המשתנה בארצות הברית, והעלייה הגדולה בכמות העצמאיים ונותני השירותים, הובילו את HoneyBook להתרחבות משמעותית אל מעבר לענף האירועים. ביולי 2016 החברה גייסה 14 מיליון דולר מקרן וינטג' והמשקיעות הקיימות, בסבב שלא פורסם בתקשורת, והשתמשה בסכום כדי להתרחב לשוק העצמאיים והעסקים הקטנים, ולהרחיב את יכולות הפלטפורמה.

כיום, החברה משרתת עסקים קטנים ועצמאיים מכל התחומים, ובעיקר מענפים יצירתיים, בהם מעצבים גרפיים, מעצבי אתרים, קואו'צרים עסקיים, מעצבי פנים, צלמים ואדריכלים. לקוחות HoneyBook מבצעים על גבי הפלטפורמה מחזור עסקאות של למעלה ממיליארד דולר בשנה, ומלבד תקשורת עם לקוחות קיימים, היא מאפשרת להם למצוא גם לקוחות חדשים. בעקבות השינוי, החברה מדווחת כי הגדילה את מספר הלקוחות החדשים שלה ב-150% ב-2018. כיום לחברה עשרות אלפי לקוחות משלמים במנוי חודשי או שנתי, ומלבד דמי המנוי הכנסות החברה מגיעות גם מעמלות על תשלומים ומוצרים פיננסיים שהיא מציעה בפלטפורמה.