אל על מכריזה על פתיחת קו טיסות ישירות בין ישראל לשיקגו

הקו לשיקגו יחל לפעול בעוד שנה, במרץ 2020 • עוד לפני כן תתחרה אל על בקו הישיר לליסבון עם החברה הפורטוגלית TAP, שב-1 באפריל משיקה קו ישיר מת"א

שיקגו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
שיקגו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

אל על מכריזה על פתיחת קו של טיסות ישירות בין ישראל לשיקגו, שיחלו לפעול בעוד שנה, במרץ 2020. עוד לפני כן תתחרה אל על בקו הישיר לליסבון עם החברה הפורטוגלית TAP, שב-1 באפריל משיקה קו ישיר מתל-אביב.

TAP, חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, המיוצגת בישראל על-ידי אופן סקיי, תשיק בעוד שבועיים טיסה יומית בקו תל-אביב-ליסבון - קו שלאחרונה עבר מסאן דור להפעלה ישירה של אל על. מבדיקת "גלובס" עולה כי המחירים לטיסה ישירה לליסבון של TAP דומים לאלה של אל על ועומדים על כ-600 דולר (לדוגמה באמצע חודש מאי או באמצע חודש יוני).

התחרות בקווים לאירופה היא המאתגרת ביותר מבחינת אל על מאז שנפתחו השמיים, ומבול של חברות תעופה נכנסו לישראל. לא במקרה החברה מחזקת בעיקר את יעדיה לצפון אמריקה, שם היא מתחרה בקווים הישירים מול שתי חברות, יונייטד ודלתא איירליינס (ומול חברות שונות בקווים הלא ישירים, דוגמת טורקיש איירליינס או לופטהנזה).

בדוחות שפרסמה אל על בשבוע שעבר, היא ציינה כי ב-2018 נרשמה עלייה של 9% בתנועת הנוסעים בקווים מנתב"ג לצפון אמריקה לעומת השנה הקודמת. אל על רשמה גידול של 7% בתנועת הנוסעים של החברה בטיסותיה הישירות לאזור זה לעומת שנת 2017. עם פרסום הדוחות אמר מנכ"ל אל על, גונן אושיסקין, ל"גלובס" כי "הצמיחה בארה"ב מתרחשת לאור העובדה שהחברה צומחת במטוסים נוספים ובניצולת גבוהה יותר ליעדים בצפון אמריקה".

ב-2019 אל על משיקה טיסות ישירות לסן פרנסיסקו, ללאס וגאס וטיסות עונתיות לאורלנדו. ב-2020 כאמור החברה תפתח קו לשיקגו. "כל המהלך הזה משלים עבודה של כמה שנים. גם בקווים לניו-יורק הגדלנו את הפעילות".

נכון לעכשיו אל על לא תקבל מענק מטעם משרד התיירות על הקו הישיר לשיקגו - למרות שהחברה עומדת בתנאי הנוהל שמגדיר את תדירות הטיסות מיעד חדש בטיסה ישירה ואת פוטנציאל הבאת התיירים משיקגו לישראל. הסיבה: טרם פורסם הנוהל ל-2020. נוהל זה, נציין, עשוי להשתנות, משום שעד אז יכהן שר תיירות חדש בתפקיד. על הפעלת הקו הישיר ללאס וגאס אל על תקבל מענק של 250 אלף אירו.

הטיסות לשיקגו, היעד התשיעי של אל על בארה"ב, יופעלו במתכונת של 3 טיסות שבועיות מנתב"ג לאחד מנמלי התעופה הגדולים והעמוסים בעולם, או'הייר. מכירת הכרטיסים תיפתח בעוד שבוע. הטיסות יבוצעו במטוסי הדרימליינר 787 ויציעו 3 מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים.

זמני הטיסות המתוכננים: הלוך - המראה מתל-אביב בימים ראשון, שלישי, חמישי בשעה 12:00, נחיתה בשיקגו כעבור 12:30 שעות, בשעה 16:30 (שעון מקומי), חזור - המראה משיקגו בימים ראשון, שלישי, חמישי בשעה 18:50 (שעון מקומי) ונחיתה בתל-אביב בימים שני, רביעי, שישי (בהתאמה) כעבור 11:20 שעות, בשעה 14:10.

טיסה חדשה שמצטרפת ללוח הטיסות בנתב"ג היא של טורקיש איירליינס, שבסוף חודש מאי תחל להפעיל טיסות ישירות בקו תל-אביב-איזמיר. בקווים ליעדים בטורקיה אל על לא מתחרה, שכן אין לה אישור לטוס מישראל לטורקיה.