נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות הבנקים ירדו בעקבות הודעת הריבית של הפד

הדאו ירד 0.55% בעוד הנאסד"ק עלה מעט • ברקע: הפד הודיע כי תהיה רק העלאת ריבית אחת עד סוף 2019  • תרזה מיי שלחה היום מכתב לאיחוד האירופי שבו ביקשה לדחות את מועד הברקזיט ל-30 ביוני • הליש"ט ירדה בתגובה • הנפט קפץ מעל למחיר של 60 דולרים לחבית, לראשונה מאז נובמבר האחרון

בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar
בניין הבורסה של ניו יורק בוול סטריט / צילום: רויטרס, Mike Segar

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

נעילה מעורבת בוול סטריט, הדאו ג'ונס  ירד 0.55%, S&P 500  איבד 0.3% מערכו ואילו הנאסד"ק  עלה 0.07%.

מניות הבנקים ירדו לאחר הודעת הריבית של יו"ר הפד ג'רום פאואל, ביניהן גולדמן סאקס גרופ  שאיבדה 3%, בנק אוף אמריקה  וג'י.פי מורגן צ'ייס  ירדו 2%.

21:40

בורסות וול סטריט עברו למגמה מעורבת, הדאו ג'ונס  יורד 0.5%, הנאסד"ק  עולה 0.1% ו-S&P 500  יורד 0.2%.

מניות נטפליקס  וטוויטר  עולות עד 4.2% בשעה זו.

21:00

עליות בבורסות בוול סטריט בשעה זו, שלושת המדדים העיקריים עברו לצד החיובי מעל רמת האפס.

20:20

לאחר הודעת הפדרל ריזרב כי הריבית בארה"ב תישאר ללא שינוי וכי צפויה רק העלאת ריבית אחת בסייקל הנוכחי, שניים מהמדדים המובילים בוול סטריט עברו לעליות, הנאסד"ק  עולה 0.3% ו-S&P 500  גם הוא עבר לצד החיובי. הירידות בדאו ג'ונס  התייצבו מעט.

מניית פדקס  מתרסקת קרוב ל-5% בשעה זו.

טוויטר ונטפליקס עולות כ-3%.

18:36

המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות שהתגברו בדקות האחרונות, וזאת לאחר שהנשיא טראמפ אמר כי "התעריפים על סין יכולים להישאר עוד תקופה ארוכה". לדבריו, גם לאחר חתימה על עסקה לסיום מלחמת הסחר, המכסים יוסרו רק לאחר תקופת מבחן שבה הסינים יצטרכו להוכיח נכונות לעמידה בתנאי ההסכם, לכשייחתם, אם בכלל.

בתוך כך, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.8%, הנאסד"ק יורד ב-0.65% ומדד S&P 500 מאבד שיעור דומה.

ברקע: החלטת הריבית של הפד הערב בשעה (20:00) שעון ישראל. 

באירופה, המסחר ננעל בירידות. מדד הדאקס נפל ב-1.59%, הקאק ב-0.8% והפוטסי איבד 0.45%. הליש"ט נסחרת בירידות של 0.5% מול הדולר, וזאת על רקע בקשתה של תרזה מיי לדחות את הברקזיט לחודש יוני. 

מחיר הנפט מטפס ב-1.7% מעל לרמה של 60 דולרים לחבית לראשונה מאז נובמבר האחרון, וזאת על רקע הנפילה במלאי הנפט האמריקאי. בשבוע החולף, מלאי הנפט מסוג קרוד נפל ב-9.6 מיליון חביות, בניגוד לתחזיות המוקדמות של האנליסטים לעלייה דווקא של 309 אלף חביות. 

15:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בירידות, וזאת לקראת הודעת הריבית של הפד מאוחר יותר הערב. מדד הנאסד"ק משיל 0.13%, הדאו גו'נס מאבד 0.46% ומדד S&P 500 משיל 0.3%.

על רקע הנתונים המאכזבים שממשיכים להגיע מכיוון הכלכלה האמריקאית, נראה כי הפד יצטרך להמשיך להתקפל מהמתווה ה"ניצי" שהציג בדצמבר האחרון. "לא תהיה זו הגזמה לומר, כי החלטת הריבית הנוכחית תהיה אחת החשובות בשנים האחרונות, בעיקר בפוטנציאל ההשפעה שלה על השווקים הפיננסים", אמר דודי רזניק מלאומי שוקי הון. לדבריו, השווקים מגיעים להחלטת הריבית הערב עם מטען רב של ציפיות מהפד.

15:00

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי שלחה היום מכתב לאיחוד האירופי שבו ביקשה לדחות את מועד הברקזיט ל-30 ביוני. מועד הברקזיט עומד כיום על 11 בבוקר ב-29 במארס. הליש"ט נופלת ב-0.8%.

12:30

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הדאקס מאבד 1.1%, ומנגד הפוטסי והקאק נסחרים ללא שינוי.

10:40

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות, כאשר בורסות לונדון , פריז  וגרמניה  נמצאות בטריטוריה שלילית. 

תאגיד הפארמה Bayer  מתרסק ב-12% לאחר שבית משפט נוסף בארה"ב מצא את החברה אשמה בגרימת מחלת הסרטן לתובע, חקלאי צרפתי בן 70, לאחר שימוש בן 30 שנים בקוטל עשבים המכיל גלייפוסט - החומר הכימי שבבסיסו של קוטל העשבים הנפוץ בעולם. הוא מוכר גם כ"ראונד-אפ".

בורסות אסיה ננעלו בירידות.

07:20

נטייה לירידות בשוקי אסיה, זאת על רקע הדיווח שפורסם אמש ב"בלומברג" לפיו בכירים בממשל האמריקאי אמרו כי סין נסוגה מהצעות שהוגשו בדיוני הסחר. בורסת טוקיו  יציבה, בורסות הונג קונג  ושנחאי  רושמות ירידות של עד 1%.

לפי דיווח ב"בלומברג", שצוטט בכירים המקורבים לעניין, בכירים אמריקאים מודאגים כי הסינים נסוגים מההצעות שעלו במסגרת הדיונים לסיום מלחמת הסחר ושקשורות לקניין רוחני - סעיפים מהותיים מבחינת האמריקאים שמלינים על גניבת טכנולוגיה מצד הסינים זה שנים.

מנגד, דיווח אחר שהגיע סמוך לזה הראשון, הקפיץ שוב את המדדים, ולפיו שיחות הסחר נמצאות בשלבים הסופיים. לפי ה"דאו ג'ונס", יו"ר המשלחת האמריקאית אמר כי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין צפוי לנסוע לסין בשבוע של ה-25 למארס. עוד דווח כי כי סגן נשיא סין צפוי להגיע לוושינגטון בשבועות הקרובים.

משרד התחבורה האמריקאי ביקש כי אגף הפיקוח של המשרד יערוך ביקורת ויבדוק את אישור איגוד התעופה האמריקאי (FAA) שניתן למטוס הבואינג 737 מקס 8 - דגם הדגל של בואינג שהיה מעורב בשתי התאונות הקטלניות, שגבו את חייהם של 346 נוסעים ואנשי צוות. התאונה הראשונה התרחשה במטוס של חברת ליון אייר שהתרסק בחודש אוקטובר באינדונזיה והשנייה במטוס של אתיופיאן איירליינס שהתרסק באתיופיה החודש.

לפי פרסומים שונים, הממצאים שעולים כרגע עם בדיקת שתי הקופסאות השחורות של המטוסים חוקרי התאונות טוענים כי מצאו קווי דמיון בין שתי התאונות הקטלניות, בשני המקרים ההתרסקות התרחשה זמן קצר אחרי ההמראה. בעקבות החשש כי מדובר בתקלה דומה מבקש כעת משרד התחבורה האמריקאי (DOT) להגביר את מעורבותו בבקרה על הליך האישורים שקיבל המטוס.

בתוך כך מפרסם "CNBC" כי דולנד טראמפ מינה יו״ר חדש לאיגוד התעופה האמריקאי FAA - סטיב דיקסון, בכיר לשעבר בדלתא איירליינס.

היום תפורסם החלטת הריבית, כאשר לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את הריבית בחודשים הקרובים, ולהותירה על 2.5%. עם זאת, הפד עשוי להודיע על הפסקת צמצום המאזן.