דיווח: סין נסוגה מהצעות הקשורות לקניין רוחני שהציעו האמריקאים

דיווחים סותרים בעניין סוגיית מלחמת הסחר הרעידו את המדדים המובילים בוול סטריט • לפי "בלומברג" האמריקאים חוששים כי הסינים נסוגים מההצעות שהוגשו • לפי ה"דאו ג'ונס", סגן נשיא סין צפוי להגיע לוושינגטון בשבועות הקרובים, ושיחות הסחר לקראת סיום

הנשיאים שי וטראמפ בנובמבר 2017/ צילום: רויטרס
הנשיאים שי וטראמפ בנובמבר 2017/ צילום: רויטרס

מכה קלה בכנף הורגשה במהלך המסחר הערב בוול סטריט, וזאת על רקע דיווחים סותרים הנוגעים למלחמת הסחר.

לפי דיווח ב"בלומברג", שצוטט בכירים המקורבים לעניין, בכירים אמריקאים מודאגים כי הסינים נסוגים מההצעות שעלו במסגרת הדיונים לסיום מלחמת הסחר ושקשורות לקניין רוחני - סעיפים מהותיים מבחינת האמריקאים שמלינים על גניבת טכנולוגיה מצד הסינים זה שנים. 

מנגד, דיווח אחר שהגיע סמוך לזה הראשון, הקפיץ שוב את המדדים, ולפיו שיחות הסחר נמצאות בשלבים הסופיים. לפי ה"דאו ג'ונס", יו"ר המשלחת האמריקאית אמר כי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין צפוי לנסוע לסין בשבוע של ה-25 למארס. עוד דווח כי כי סגן נשיא סין צפוי להגיע לוושינגטון בשבועות הקרובים. 

"נראה שצריך להכיר במציאות הכואבת, אין באמת באופק הסכם סחר עם סין", כתבו כלכלני אקסלנס בסקירתם השבועית.

"למרות ניסיונות שני הצדדים לעורר אופטימיות לגבי חתימה על הסכם סחר, נראה שהם עדיין רחוקים ממנו, מה שבא לידי ביטוי בדיווח כי סין הסירה מהיומן של הנשיא, שי, את הפסגה המתוכננת עם נשיא ארה"ב מלוח השנה, מתוך חשש שהיא תסתיים בדומה לזאת עם קים ג'ונג און, במבוכה דיפלומטית", המשיכו כלכלני אקסלנס. "עוד דווח כי אחת הסוגיות שעלו על שרטון היא אכיפת ההסכם, כשסין דורשת כלים לאכיפה הדדית".