משרד התקשורת ערך יום עיון למנכ"לים של חברות התקשורת בנושא סייבר

יום העיון נערך בשיתוף מערך הסייבר הלאומי וגופי ביטחון נוספים • ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, סקר בפני משתתפי המפגש את מרחב האיומים והטיפול שניתן על מנת להתמודד מולם

נתי כהן  / צילום:  איל יצהר
נתי כהן / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת קיים יום עיון במרכז המבצעי לניהול ארועי סייבר, בשיתוף מערך הסייבר הלאומי וגופי ביטחון נוספים. באירוע נכחו מנכ"לי חברות התקשורת. המפגש תוכנן מראש במסגרת תוכנית העבודה השנתית של משרד התקשורת.

הסדרת האחריות בתחום ארועי סייבר במגזר התקשורת ברמה הלאומית, מבוצעת בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי ומערך הסייבר הלאומי, באופן שישקף את מידת האחריות והסמכות של כל גוף ובניית מנגנון ויכולת לממש את האחריות. המשרד פועל על מנת להבטיח את העמידות של מגזר התקשורת ואת יכולת ההתמודדות עם איומי ואירועי סייבר, במטרה לצמצם את השפעתם על המרחב האזרחי בכלל ועל מגזר התקשורת בפרט.

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, הציג בפני משתתפי המפגש את משימות המערך, סקר את מרחב האיומים והטיפול שניתן על מנת להתמודד מולם והציג דוגמאות מבצעיות מוצלחות מהמגזרים השונים שכבר פועלים.

מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, הציג את תוכנית הפעולה לניהול ארועי סייבר במגזר התקשורת. לדברי כהן: "היחידה להכוונה מקצועית מגזרית שהוקמה זה מכבר, תהיה אחראית בין השאר על פיתוח והפצה של הנחיות מקצועיות לחברות התקשורת, הפצת תכנית מענה להתמודדות עם אירועי סייבר, ניתוח סיכונים המלצה לפעולה ועוד, המשרד מתכונן להפיץ הנחיות מקצועיות לבעלי הרישיון בתחום ההגנה בסייבר במסגרת המרכז המבצעי לניהול ארועי סייבר, תוך בניית יכולות ייעודיות למשרד".