למה נאלץ פרופ' חיים בן שחר לפרוש מועדת האיתור לנשיא אונ' תל אביב

בנו של בן-שחר, פרופ' עמרי בן-שחר, היה שותפו של הנשיא הנבחר אריאל פורת, חוקר מוערך למשפטים, בפרסומים אקדמיים רבים בתחום המשפט הפרטי • היום נחשף ב"גלובס" כי גורמים באוניברסיטת תל-אביב טוענים לפגמים קשים בהליך מינוי נשיא האוניברסיטה

פרופסור חיים בן שחר / צילום: תמי הרפז
פרופסור חיים בן שחר / צילום: תמי הרפז

פרופ' חיים בן-שחר נאלץ לפרוש מוועדת האיתור לבחירת נשיא אוניברסיטת תל אביב בעקבות חוות דעת שקבעה כי הוא מצוי בניגוד עניינים בשל היכרותו עם המועמד הנבחר לתפקיד פרופ' אריאל פורת. בן-שחר הוחלף על-ידי האלוף במילואים דני רוטשילד. בנו של בן-שחר, פרופ' עמרי בן-שחר, היה שותפו של פורת בפרסומים אקדמיים רבים בתחום המשפט הפרטי.

היום נחשף ב"גלובס" כי גורמים באוניברסיטת תל-אביב טוענים לפגמים קשים בהליך מינוי נשיא האוניברסיטה: ועדת האיתור לבחירת נשיא אוניברסיטת תל-אביב החליטה אתמול (ב') להמליץ על המשפטן פרופ' אריאל פורת לנשיא הבא של האוניברסיטה. 

לאחר שפורת הופיע בפני הוועדה בפעם הראשונה, אמר בן-שחר האב כי למען הגילוי הנאות הוא מכיר את פורת דרך בנו. בעקבות דבריו פנו חברים בוועדה ליו"ר הוועדה, שהתייעץ בנושא עם אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ. מספר ימים לאחר מכן פנה יו"ר הוועדה לבן-שחר ואמר לו כי יש בעייתיות בהשתתפותו בוועדה ובעקבות כך הודיע בן-שחר על פרישתו לאלתר.

בן-שחר, מבכירי הכלכלנים בארץ, כיהן כנשיא האוניברסיטה בשנים 1975-1983 והוא כיום פרופסור אמריטוס של האוניברסיטה. חברותו בוועדת האיתור הייתה כחלק מנציגי הציבור בוועדה. בן-שחר אמר היום ל"גלובס" כי הוא "מאוד שמח" על החלטתו לפרוש מהוועדה. לדבריו, "אני מאמין שההליך היה נקי וטהור. ראיתי מי החברים בוועדה והתרשמתי מיו"ר הוועדה בצורה בלתי רגילה. אני לא רוצה להביע דעה על מי שנבחר, אבל אני כן אומר שחברי הוועדה היו אנשים מאוד רציניים".