"חזון גוגל לעתיד הגיימינג": מה ענקית האינטרנט תשיק הערב?

גוגל תערוך הערב אירוע במסגרת כנס מפתחי המשחקים השנתי בסן פרנסיסקו, שבו לפי דיווחים, תחשוך את שירות מינויים שיאפשר סטריימינג של משחקי מחשב • "גלובס" יעדכן בזמן אמת מהאירוע, שיתקיים ב-19:00

גיימרית / צילום: Shutterstock
גיימרית / צילום: Shutterstock

הערב, גוגל תערוך אירוע במסגרת כנס מפתחי המשחקים השנתי בסן פרנסיסקו (GDC), שבו אמרה כי תכריז על ה"חזון שלה לעתיד הגיימינג". האירוע יתקיים בשבע בערב שעון ישראל, ונעדכן ממנו בזמן אמת באתר "גלובס".

לפי דיווחים, גוגל עומדת לחשוף באירוע הערב שירות מנויים מבוסס מחשוב ענן שיאפשר הזרמה של משחקים לפי דרישה מבלי צורך להוריד אותם למכשיר כלשהו, בדומה לנטפליקס או לספוטיפיי עבור גיימינג. בנוסף, השירות צפוי לאפשר לשחק גם את המשחקים המהירים ובעלי הגרפיקות העשירות ביותר ללא צורך בקונסולת משחקים או מחשבים יקרים, דרך דפדפן האינטרנט או הטלוויזיה בלבד.

לא ברור בשלב זה האם משתמשים יצטרכו לקנות מכשיר כלשהו כדי להשתמש בשירות, אך ייתכן שגוגל תשיק גם שלט עבורו. לאחרונה נחשף כי החברה הגישה בקשה לפטנט עבור שלט שיכול להתחבר לעוזרת החכמה גוגל אסיסטנט, ואף לשלוח למשתמשים התראות מתוך הצ'טים של משחקי וידאו ועל עדכוני תוכנה זמינים.

פיתוח שירות סטרימינג למשחקים נחשב לתחום חם שענקיות רבות בתעשייה מנסות להשיק. גוגל עצמה השיקה כבר פרויקט נסיוני בתחום הזרמת הגיימינג בשם סטרים, שאיפשר לשחק ב-Assassin’s Creed Odyssey באמצעות דפדפן כרום מבלי לרכוש את המשחק. גם מיקרוסופט מתכננת להתחיל לבחון באופן פומבי פלטפורמת סטרימינג לגיימינג בהמשך השנה, בשם xCloud. בנוסף, ענקית המשחקים EA עובדת על מוצר בתחום בשם פרויקט אטלס וגם אפל ואמזון מנסות לפתח שירות בתחום לפי דיווחים.

גוגל וכל חברה אחרת שמנסה לפתח שירות כזה תיאלץ להתמודד עם האתגר של העברת נתונים רבים כל כך בזמן אמת ללא עיכובים. בעוד שבשירות כמו נטפליקס למשל, אם תקלות בחיבור האינטרנט של המשתמש או מהירות איטית יחסית עשויים להוות הפרעה בכך שחווית הצפייה לא תהיה רציפה, בתחום הגיימינג בעיה כזו תהיה קריטית, מאחר שהתחום בנוי על תגובות מהירות מהשחקן שמשפיעות על מהלך המשחק.