בונוס | בלעדי

עובדי בנק הפועלים יקבלו בונוס בגובה משכורת חודשית ממוצעת

עובדי הפועלים יקבלו את הבונוס בגין תוצאותיו הכספיות של הבנק בשנה שעברה, אף שהפועלים לא הגיע ליעדי התשואה על ההון בעקבות ההפרשה בגין החקירה בארה"ב • המנכ"ל אריק פינטו: "לפי התוצאות הכספיות שמושפעות מהחקירה, לא היינו אמורים לחלק בונוס לעובדים, אבל המלצנו לדירקטוריון שיהיה בונוס מתוך הוקרה לעבודתם"

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר
מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו / צילום: איל יצהר

עובדי בנק הפועלים  יקבלו בונוס בגובה של משכורת בגין תוצאות 2018. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל הבנק אריק פינטו הודיע על כך היום (ג') לעובדים.

נציין כי באופן רשמי לא היו העובדים זכאים לבונוס, שכן בנק הפועלים רשם תשואה על ההון של 7.1% בלבד אשתקד. אלא שעל תוצאות הבנק, שהרוויח אשתקד 2.6 מיליארד שקל, העיבה הפרשה של כמיליארד שקל בגין חקירת הבנק בארה"ב בחשד כי סייע ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס. בנטרול אותה הפרשה, רשם הבנק שנה טובה של צמיחה בפעילות העסקית. 

אתמול (ב') פרסם הבנק את דוחותיו ל-2018, ופינטו התייחס במסיבת העיתונאים לסוגיית הבונוס לעובדים ואמר: "לפי התוצאות הכספיות שמושפעות מהחקירה לא היינו אמורים לחלק בונוס לעובדים, אבל המלצנו לדירקטוריון שיהיה בונוס מתוך הוקרה לעבודתם".

נציין כי בימים אלה אמורה ההנהלה וועד העובדים להתחיל במשא-ומתן לקראת גיבוש הסכם שכר חדש. לא מן הנמנע כי הבונוס גם מהווה אקט של רצון טוב לפתיחה חיובית של השיחות בין הצדדים.

שנת 2018 הייתה שנה טובה למערכת הבנקאית בישראל. כך למשל, בנק לאומי, שנהנה מתוצאות חיוביות ושסיים את החקירה בארה"ב לפני 4 שנים, חילק בעקבות התוצאות בונוס בגובה של שתי משכורות בממוצע לעובדיו.