גבאי: "מי שחונה בכחול לבן, שלא יתפלא שגוררים אותו לימין"

מפלגת העבודה יוצאת לקרב נגד מפלגת כחול לבן • יחימוביץ': "גם אנחנו נמליץ על גנץ לראשות הממשלה, אך אם המזימה שלהם תצלח, נראה שוב את נתניהו בראשות ואת כחול לבן כשותפים שלהם" • פרץ: "כחול לבן זו רשימה, לא מפלגה"

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

במפלגת העבודה כינסו היום (ג') מסיבת עיתונאים במשרדי המפלגה בתל-אביב. יו"ר המפלגה, אבי גבאי, אמר בפתח הדברים: "אני פתחתי את מערכת הבחירות בהתחייבות לא לשבת עם נתניהו, אי-אפשר לסמוך על כחול לבן וגנץ בנושא הזה. עמיר פרץ ואני התפטרנו מן הממשלה וויתרנו על השררה, ושלי יחימוביץ' לא נכנסה לקואליציה ב-2013. הוכחנו את זה בעצמנו. כחול לבן לוקחים את הקולות של המחנה שלנו שרוצים להחליף את נתניהו". 

עוד אמר גבאי: "מי שחונה בכחול לבן, שלא יתפלא שגוררים אותו לימין. לפעמים גם בכחול לבן מסוכן לחנות. תחזרו לעבודה". 

ח"כ שלי יחימוביץ', שהשתתפה במסיבת העיתונאים, הוסיפה: "כאשר שמעתי את שוסטר חברנו, שהוא בשר מבשרה של העבודה, אומר שכחול לבן צריכה לשתות מנדטים מן העבודה ולהשאיר אותה על 4, התהפכה לי הבטן. הוא יודע שזה אנחנו ברלב, פרץ, אני, שאנחנו חברים שלו. ומי זה יכניס? ימניים קיצוניים או מישהו שלוהק על-ידי משרד פרסום". 

יחימוביץ' הוסיפה כי הקמפיין בנושא הצוללות והמימון של מילקובסקי לנתניהו, הוא מן המוצדקים. "אני שומעת את גנץ ולפיד מגנים, ובצדק רב, את הפרשה הזו, אבל אם הם כל-כך משכנעים, איך הם מתכוונים לשבת עם נתניהו?... אנחנו המפלגה היחידה שתאפשר לחולל שינוי, וגם אנחנו נמליץ על גנץ לראשות הממשלה, אך אם המזימה שלהם תצלח, נראה שוב את נתניהו בראשות ואת כחול לבן כשותפים שלהם".

עמיר פרץ אמר במסיבת העיתונאים: "התוכן של מיזם כחול לבן הולך ומתבהר. זו לא קבוצה של אנשים אידאולוגיים שהגדירו מטרות ורצונות, אלא זו רשימה, לא מפלגה. הרשימה הזו הוקמה על בסיס אחד - רק לא ביבי. אנחנו אמנם מסכימים עם הבסיס הזה, אך בתוך המיזם יש הרבה ניגודים והבדלים בין הדברים שאומרים בפומבי לבין מה שהם אומרים בחדרי-חדרים". 

פרץ הוסיף: "הקרע הפנימי הראשון שלהם בכחול לבן יהיה על כניסה לממשלה. אנחנו נהגנו בהגינות איתם, אבל לא ניתן את הלחי השנייה".