בואינג: ממצאים מתאונת המטוס באתיופיה ישוחררו בקרוב

דניס מילנבורג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל בואינג: "החקירה בעיצומה, ואנו לומדים בקצב מהיר את שהתרחש בטיסת אתיופיאן איירליינס, בניטור המידע שמתקבל מתא הטייס והקולות שנשמעו מאנשי הצוות" • בעקבות שתי התאונות, שהתרחשו בתוך חודשים ספורים, קורקעו מטוסי בואינג 737 מקס בכל העולם; מניית החברה צללה

מטוסי בואינג 737 מקס חונים במתקן הייצור בוושינגטון / צילום: רויטרס, David Ryder
מטוסי בואינג 737 מקס חונים במתקן הייצור בוושינגטון / צילום: רויטרס, David Ryder

"אנחנו מודעים לכך שחיי רבים תלויים בעבודה שאנחנו עושים. הצוותים שלנו מודעים ומקבלים את האחריות שבקרבם עם מחויבות עמוקה" - כך אמר דניס מילנבורג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל בואינג, בהודעה לתקשורת שהוציא היום (ג').

לדבריו, "המטרה שלנו היא להביא את כל הנוסעים שלנו בבטחה ליעדיהם. התאונות הטרגיות שהובילו לאבדות בנפש בטיסה 302 של אתיופיאן איירליינס ובטיסה 610 של ליון אייר השפיעו על כולנו. אנחנו שולחים תנחומים לכל מי שאיבדו את יקיריהם בטיסות אלה".

נזכיר כי בעקבות שתי תאונות המטוס שהתרחשו בסמיכות של חודשים ספורים, קורקעו מטוסי בואינג 737 מקס בכל העולם. הזמנות עתידיות של מאות מטוסים הוקפאו, ומניית בואינג  הגיבה בצלילה. כעת מנסה בואינג לעשות ככל שביכולתה כדי להיחלץ מהמצב ובעיקר להחזיר את אמון חברות התעופה ואת הנוסעים למטוסיה.

לפי יו"ר מילנבורג, "בטיחות היא ערך עליון עבור בואינג, והיא המחויבות שלנו לכולם. אנו מחויבים לעשות הכול בתיאום עם חברות התעופה, עם רגולציה בינלאומית ועם ממשלות, ולספק את ממצאי החקירה בהקדם, כשאנחנו מבינים שהעובדות שיתבררו אחרי החקירה יסייעו למנוע טרגדיה עתידית. החקירה נמצאת בעיצומה, ואנחנו לומדים בקצב מהיר את שהתרחש בטיסה של אתיופיאן איירליינס, בניתור המידע שמתקבל מתא הטייס והקולות שנשמעו מאנשי הצוות.

"הרשויות באתיופיה יקבלו החלטה מתי ובאיזה אופן יפורסמו פרטים נוספים מהחקירה. אנשי בואינג נמצאים בשטח כל העת. בואינג נמצאת בעסקי התעופה מזה 100 שנה, ונמשיך לספק את המוצרים הטובים ביותר לחברות התעופה, לנוסעים ולטייסים. בקרוב נשחרר עדכונים הנוגעים להכשרות ולאימוני טייסים על מטוסי המקס 737 במסגרת מסקנות שהתקבלו בעקבות חקירת התאונה באינדונזיה בחודש אוקטובר והתאונה שהתרחשה לפני כשבוע באתיופיה, ובמסגרת עבודה משותפת עם מנהל התעופה האמריקאי, משרד התחבורה והמועצה הלאומית לבטיחות התחבורה".