yes | בלעדי

דירקטוריון yes התכנס בציפייה להחלטת רשות ני"ע

הרשות צפויה להודיע עד שבוע הבא האם תאשר לחברות בנות בבזק להיכלל תחת ההגדרה יחידת מזומנים אחת • החלטה חיובית תאפשר חלוקת דיבידנד ותשובה שלילית כנראה שלא עקב המחיקות הצפויות ב-yes

רן גוראון, מנכ"ל yes/ צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל yes/ צילום: יונתן בלום

דירקטוריון חברת yes התכנס הבוקר על רקע ציפייה דרוכה בקבוצת בזק לקראת תשובת הרשות לניירות ערך האם תאפשר לחברה להגדיר את החברות בנות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes כ - "יחידת מזומנים אחת" - מה שימנע את הצורך במחיקות כבדות בחברת yes. תשובת הרשות צפויה להתקבל עד השבוע הבא במועד פרסום הדוחות השנתיים של בזק.

המחיקות הצפויות בחברת yes דווחו כבר בסוף 2018. מדובר על מחיקות של מאות מיליוני שקלים בשווי החברה על רקע השחיקה בתוצאות כתוצאה מהתחרות בתחום הטלוויזיה, וככל הנראה גם על רקע העובדה ששווי החברה נופח בעבר לטובת עסקת בזק-yes שנחקרת ברשות ני"ע והביאה בהמשכה לפרוץ תיק 4,000.

כאמור, במידה והרשות תאשר את המבנה של החברות בנות כ"יחידת מזומנים אחת" זה אומר שהחברות בנות של בזק יופיעו כפעילות חשבונאית אחת מרוכזת ובמידה ולא, המשמעות היא שכל חברה וחברה תציג את דוחותיה בנפרד ואז לא יהיה מנוס מביצוע המחיקות ב-yes.

להחלטה יש משמעות קריטית על יכולת חלוקת הדיבידנד של בזק לשנת 2018. אם yes תבצע מחיקות שצפויות להיות כאמור מאד גדולות, ככל הנראה בזק לא תוכל לחלק דיבידנד, אך במידה ותשובת הרשות תהיה חיובית, כנראה שכן יחולק דיבידנד לבעלי המניות, ומכאן הציפייה הדרוכה.