אפריקה נכסים: פועלים אי.בי.אי יפיץ מניות החברה ב-135 מיליון שקל; עברה להפסד ברבעון הרביעי

את עיקר ההחזקה, כ-51%, מכרה אפריקה ישראל בחודש שעבר ב-1.24 מיליארד שקל • למרות ההפסד הרבעוני - עקב הפרשה לצורכי מס של 103 מיליון שקל - סיימה אפריקה נכסים את 2018 עם צמיחה של 35% ברווח הנקי, ל-340 מיליון שקל

אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי
אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה נכסים / צילום: אירנה קוסטינסקי

מחזיקי איגרות החוב של חברת אפריקה ישראל החליטו אמש כי החברה תמכור את שארית החזקתה (4.99%) במניות אפריקה נכסים, תמורת 135 מיליון שקל, וזאת לאחר שכבר מכרה בחודש שעבר את עיקר ההחזקה (50.94%) ב-1.24 מיליארד שקל. את המניות ירכוש גם הפעם, לאחר התמחרות בין שלוש חברות חיתום, בית ההשקעות פועלים אי.בי.אי, עבור גופים מוסדיים ומשקיעים מקצועיים.

את ההחלטה על מכירת יתרת המניות קיבלו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל משלוש הסדרות (כ"ו-כ"ח), לאחר שחברת אפריקה נכסים דיווחה, כי סיימה את 2018 עם צמיחה של 35% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-340 מיליון שקל. את העלייה השנתית רשמה אפריקה נכסים למרות שברבעון הרביעי דווקא נרשם הפסד של 34 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, וזאת עקב הפרשה לצורכי מס של 103 מיליון שקל שביצעה החברה.

אפריקה פועלת בישראל בתחום הייזום וההשכרה של בנייני משרדים. עם זאת, עיקר פעילותה של החברה מתרכז במזרח אירופה, שם היא עוסקת בייזום ובהפעלה של קניונים ומשרדים, וכן בייזום ובמכירה של דירות למגורים.

את 2018 סיכמה החברה עם צמיחה של 32% בהכנסות ל-1.17 מיליארד שקל. ההכנסות מהשכרה והפעלה של נכסים גדלו ב-2018 ב-16% ל-406 מיליון שקל, ואילו ההכנסות מעסקאות בנייה ומקרקעין טיפסו ב-80% ל-334 מיליון שקל. נוסף על כך, רשמה החברה עלייה של 328 מיליון שקל בשווי ההוגן של הנדל"ן שברשותה, שמרביתה - 182 מיליון שקל - מיוחסת לשערוך שווי קניון קוטרוצ'ן שבבוקרשט.

לדברי אבי ברזילי, מנכ"ל אפריקה ישראל נכסים, החברה מסכמת שנה חזקה נוספת. "המשכנו להגדיל את היקפי הפעילות שלנו בארץ ובאירופה, תוך התמקדות במדינות הפעילות העיקריות. בשבועות האחרונים הושלמה העברת השליטה בחברה, וכתוצאה מכך הפכה לחברה ללא גרעין שליטה. הנהלת החברה ערה לכובד האחריות המוטל על כתפיה, ותמשיך, כפי שנהגה גם בעבר, לפעול ביתר שאת לטובת המשך צמיחת החברה ולהשאת ערך לבעלי המניות".

ברזילי הסביר, כי שנת 2018 עמדה בסימן המשך פעילות הייזום והפיתוח של פרויקטים קיימים וחדשים. במהלך השנה הושלמו הקמתם של בנייני המשרדים אפי ווקוביצה בפראג ואפי טק בבוקרשט, וכן נמסרו לדיירים מאות יחידות דיור בפרויקטים שונים (בעיקר בפראג). כמו כן, בשנת 2018 הייתה החברה פעילה בשלבים שונים של הקמת קניון, בנייני משרדים ומגורים ברומניה, פרויקטים למגורים ומשרדים בבלגרד, בנייני משרדים ומגורים בפראג ובפולין ובנייני משרדים בישראל.

לצד זאת, השקיעה החברה ברכישת קרקעות במדינות שבהן היא פעילה: קרקע סמוך לקניון אפי קוטרוצ'ן בבוקרשט, המיועדת להקמת משרדים, מסחר ומגורים בהיקף של כ-150 אלפי מ"ר, קרקע בפראג, המיועדת למגורים, וכמו כן זכתה במכרז קריית התקשוב בבאר שבע.