כרגיל אצל כצמן, הבכירים מרוויחים מצוין: 31 מיליון שקל לחמשת שיאני השכר של גזית גלוב

בראש רשימת שכר הבכירים של חברת הנדל"ן בשנת 2018 - המנכ"ל הפורש, דורי סגל, עם עלות העסקה של 8 מיליון שקל • עלות שכרו של המנכ"ל ובעל השליטה, חיים כצמן, עמדה על 5.6 מיליון שקל • גם הדירקטורים בגזית גלוב - רוני בר און וזהבית כהן - לא קופחו

כמדי שנה, גם ב-2018 בדוחות הכספיים של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב בלטו התגמולים לראשיה, עם 5 מנהלים בכירים שהתברגו בין 25 שיאני השכר וקיבלו תגמולים בהיקף מצרפי של יותר מ-31 מיליון שקל.

בראש שיאני השכר של גזית גלוב ל-2018 ניצב דורי סגל, שנפרד במהלך השנה שעברה מהשותפות עם חיים כצמן בשליטה בחברה, ובסיכום שנתי עלות העסקתו הגיעה ל-8 מיליון שקל. סגל כיהן כסגן יו"ר ומנכ"ל גזית גלוב עד סוף ינואר 2018, וקיבל כ-2 מיליון שקל בעקבות סיום תפקידו, זאת נוסף לתגמול מנייתי של 5.7 מיליון שקל.

אחריו בטבלת שיאני השכר של גזית גלוב ניצב ג'פרי מועלם, מנכ"ל החברה הבת גזית הוריזונס, עם עלות תגמולים שנתית של 6.7 מיליון שקל, ואילו מרסל קוקיל, מנכ"ל החברה המוחזקת סיטיקון הסתפק ב-5.7 מיליון שקל.

מעט אחריו ניצב בעל השליטה בחברה, חיים כצמן, שקיבל בסיכום שנתי 5.6 מיליון שקל. המשנה שלו וסמנכ"ל הכספים בחברה עדי ימיני קיבל 5.3 מיליון שקל, ואילו חתנו של כצמן, צבי גורדון, קיבל 1.7 מיליון שקל בתפקידו כסמנכ"ל השקעות.

שמות בולטים נוספים בין מקבלי התגמולים בגזית גלוב הם רוני בר און, שר האוצר לשעבר, שקיבל כ-425 אלף שקל בתפקידו כדירקטור חיצוני, וזהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס ישראל, שקיבלה כ-410 אלף שקל עבור כהונתה כדירקטורית. יו"ר הדירקטוריון, אהוד ארנון, הסתפק ב-280 אלף שקל.

מלבד בכירי גזית גלוב, מי שעוד הצליח להתברג בין 20 שיאני השכר בבורסה עד כה הוא איציק וייץ, מנכ"ל יבואנית הרכב קרסו מוטורס, שעלות העסקתו הצטברה ל-5.7 מיליון שקל, המורכבת ממענק של 3.8 מיליון שקל ושכר בעלות של 1.9 מיליון שקל.

מלבד וייץ, קרסו מוטורס שילמה 2.35 מיליון שקל לדירקטורים שלה, ובהם כמה מבני משפחת קרסו וכן אברהם (בייגה) שוחט, לשעבר שר האוצר.

שיאני השכר ל 2018
 שיאני השכר ל 2018

בפועלים שווייץ המשכורות גולשות מעלה

דוחות בנק הפועלים המשיכו את הכיוון שהציגו המתחרים, שם שיאני השכר היו מנהלי הפעילות בחו"ל, בשל מגבלות חוק שכר הבכירים. כך, שיאנית השכר בהפועלים בשנה שעברה הייתה אורית לרר, מנכ"לית הפועלים שוויץ לשעבר, שעלות העסקתה הצטברה ל-4.8 מיליון שקל - סכום הממקם אותה בין 30 שיאני השכר בבורסה עד כה, כשמבין הנשים היא שנייה רק לעופרה שטראוס, שקיבלה 5 מיליון שקל בתפקידה כיו"רית חברת המזון והמשקאות שבשליטתה משפחתה.

משה אלוש, המשנה של לרר בפועלים שוויץ, הוא גם סגן שיאני השכר של הבנק, עם עלות העסקה של 4.1 מיליון שקל, ואילו עלות העסקת עודד ערן, יו"ר הפועלים, עמדה על 2.8 מיליון שקל וזו של המנכ"ל אריק פינטו על 2.5 מיליון שקל. עלות העסקת 4 חברי הנהלת הפועלים, ובהם אתי בן זאב, ידין ענתבי, יעל אלמוג וגולן שרמן, נעה בטווח של 2.1-2.8 מיליון שקל לכל אחד.

עוד בין השמות הבולטים האחרונים שהצטרפו לרשימת השיאנים - חברת כוח האדם דנאל שילמה 4.5 מיליון שקל למנכ"ל שלה, אילן ישראלי, ויצרנית ומשווקת המשקאות קרור שילמה לבעל השליטה, רוני גת, עבור תפקידיו השונים בקבוצה, 4 מיליון שקל. שלמה רודב, שותפו של גת בשליטה בקרור, הסתפק ב-1.1 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר החברה, בהיקף משרה של 50%-60%, וזאת נוסף לתגמולים להם הוא זכאי מבזק, שגם בה הוא מכהן כיו"ר.

שיאן השכר בחברת המרכזים המסחריים ביג היה המנכ"ל איתן בר זאב, שעלות העסקתו הגיעה ל-3.9 מיליון שקל, נוסף ל-2 מיליון שקל שקיבל בעל השליטה, יהודה נפתלי בתפקידו כיו"ר. ביג שילמה גם 1.6 מיליון שקל לסטנלי מקלרוי, נשיא ביג ארה"ב לשעבר, שסיים את תפקידו באפריל 2018, ואילו עלות העסקת המשנה למנכ"ל ביג, חי גאליס, עמדה על 2.2 מיליון שקל, נוסף להלוואות בהיקף של 3.1 מיליון שקל שביג העניקה לו.

עוד בין הפוליטיקאים לשעבר, חברת השילוח אוריין שילמה 255 אלף שקל (כ-70 אלף דולר) לאופיר פז-פינס, לשעבר שר הפנים, המכהן כיו"ר החברה בהיקף משרה של 20%. בעל השליטה ומנכ"ל אוריין, חן למדן, קיבל כ-1.7 מיליון שקל (470 אלף דולר).

שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים, קיבל כ-145 אלף שקל (40 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר חברת הטכנולוגיה סומוטו, ששילמה גם כ-1.9 מיליון שקל (כ-530 אלף דולר) למנכ"ל אסף יצחיאק