וול סטריט נסגרה בעליות; פייסבוק איבדה 3.3%

וול סטריט ננעלה בעליות מתונות • פייסבוק איבדה מערכה 3.3% בוול סטריט עקב המלצה של בית השקעות למכור את המנייה • טבע הגיעה לפשרה עם נורדיסק בנוגע לתרופה Victoza • הבנקים הגרמניים דויטשה בנק וקומרצבנק בוחנים מיזוג

מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, גרסת 2019 / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. כך, מדד S&P 500 ננעל בעליות של 0.37%, הנאסד"ק עלה ב-0.34% והדאו ג'ונס עלה ב-0.25%. פייסבוק כאמור, ננעלה בירידה של 3.3%, זאת על רקע ההמלצה של בנק ההשקעות Needham למכור את המנייה. מניית בואינג נסגרה גם היא בירידות של 1.8%, כאשר לפי הדיווח היום נמצא באופן ברור קשר בין שתי תאונות הטיסה של בואינג 737 MAX בשנה האחרונה.

20:30 

פייסבוק  מאבדת הערב (ב') 3.5% מערכה, זטת בניגוד למגמה החיובית המתנהלת בשעה זו במסחר בוול סטריט. זהו יום הירידות השלישי ברציפות של מניית הרשת החברתית והיום הגרוע ביותר עבור מניית החברה מאז תחילת 2019. 

19:50

בורסות וול סטריט נסחרות כעת ללא שינוי מהותי, בהמתנה להודעת הריבית של הפד בהמשך השבוע. הריבית צפויה להיוותר על 2.25%-2.5%, כך לפי הערכות, אך המשקיעים דרוכים לראות האם הפד יכריז על צמצום המאזן.

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית IBM  ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום הבלוקצ'יין: בכנס Money 20/20 שייפתח מחר בסינגפור, תכריז IBM כי רשת הבלוקצ'יין שהקימה להעברת כספים בינלאומית (IBM Blockchain World Wire), נגישה כעת באופן רשמי במספר רב של שווקים. הרשת החדשה מאפשרת לבצע העברות כספים בינלאומיות בזמן אמיתי ב-72 מדינות, תוך שימוש ב-48 מטבעות ממשלתיים שונים ובאמצעות 46 בנקים בעולם.

18:38

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאקס איבד 0.24%, ומנגד הקאק עלה ב-0.14% והפוטסי קפץ בכ-1%. הליש"ט מאבדת 0.5% מול הדולר בצל הדיווח כי יו"ר בית הנבחרים הבריטי לא יאפשר לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי להביא להצבעה את תכנית הברקזיט בפרלמנט כפי שתוכנן למחר.

מניית הבנק הגרמני קומרצבנק  זינקה 6.8% ברקע לדיווח על בחינת מיזוג עם דויטשה בנק .

17:30

הליש"ט צונחת כעת בתנודה חדה ב-0.8% מול הדולר, וזאת על רקע הדיווח כי יושב ראש בית הנבחרים ג'ון ברקוב לא ירשה לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי להביא בפעם נוספת את תוכנית הברקזיט להצבעה בבית הנבחרים, כפי שתוכנן מחר.

בורסות וול סטריט נסחרות בשעה זו ביציבות, כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי, אך מדד הפחד (VIX) עולה בכ-6%.

מניית פייסבוק מאבדת גובה בצל הורדת המלצה. בואינג ממשיכה לרדת בצל חקירת התרסקות המטוס באתיופיה בשבוע שעבר, כאשר לפי הדיווח היום נמצא באופן ברור קשר בין שתי תאונות הטיסה של בואינג 737 MAX בשנה האחרונה.

15:20

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כאשר מדד דאו ג'ונס יורד 0.1% בצל נפילה של 3% במניית בואינג בפתיחה. מנגד, הנאסד"ק ומדד S&P 500 עולים ב-0.2% בפתיחה.

מניית פייסבוק  יורדת 2.5% בפתיחת המסחר לאחר שבית ההשקעות נידהאם חתך המלצה למניה מ'קנייה' ל'החזק'.

חברת התרופות הישראלית טבע  הגיעה לפשרה עם חברת נורדיסק בנוגע לתרופה Victoza, מיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 1, שלפיו טבע תוכל לשווק גרסה גנרית לתרופת המקור שנורדיסק מייצרת, וזאת החל מדצמבר 2023, ואף מוקדם יותר ב-מאי של אותה שנה בהתקיים תנאים מסוימים. התרופה Victoza נמכרה בכ-3.7 מיליארד דולר בשנת 2018 ברחבי העולם, עם זאת הכנסותיה צפויות לרדת בשנים הבאות.

כפי שנחשף ב"גלובס", דוד לוסטיג, מנהל בכיר לתפעול אסיה וישראל ותחום המשאפים של טבע, פרש לאחר 25 שנה בחברה. בתוך כך, עובדי טבע קיבלו הודעה על כך שיקבלו בונוסים בגין עמידה ביעדים לשנת 2018.

 

14:00

מניית בואינג מאבדת 2% בטרום-מסחר על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו מחלקת התחבורה והתובעים הפדרליים בארה"ב בודקים את מטוסי הבואינג 737 MAX של החברה, לאחר ההתרסקות באתיופיה, השנייה תוך פחות משנה.

12:30

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוציא היום מחקר לסיכום תוכנית ההרחבה הכמותית שסיפק לשווקים (QE) בהיקף של 3 טריליון דולר - תוכנית שנמשכה כמעט 4 שנים. לפי ההודעה, התמיכה של הבנק המרכזי בשווקים תרמה לייצוב המצב הפיננסי בגוש האירו, וסייעה בהשגת יציבות המחירים בגוש האירו. ב-ECB כותבים כי תוכנית ההרחבה הכמותית עודדה את הבנקים לספק אשראי נוסף לעסקים ובעלי הבתים, וכי ברבעון השלישי של השנה החולפת כמעט חצי מהצמיחה במתן אשראי לחברות לא פיננסיות מיוחסת ל-QE. 

בגרמניה, הבנקים קומרצבנק  ודויטשה בנק  הודיעו באופן רשמי על מגעים למיזוג, במהלך שמהווה הודאה בוטה בלחצים שעמם מתמודדים שני הבנקים. מניית קומרצבנק מזנקת בתגובה ב-7.5%, ומניית דויטשה עולה 3.7%. 

באירופה המדדים נסחרים ללא שינוי מהותי, מלבד הבורסה בלונדון שעולה 0.7%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות, מלבד החוזים על מדד דאו ג'ונס שיורדים כעת 0.2% בצל הירידה שנרשמת בטרום-מסחר במניית בואינג. פרשת התרסקות המטוס באתיופיה ממשיכה להעיב על החברה.

10:00

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות חדות. כך, מדד שנחאי  קפץ ב-2.5%, מדד ההנג סנג  התרומם ב-1.3%, הניקיי היפני  עלה ב-0.6%.

גם באירופה המסחר נפתח במגמה חיובית, בהמתנה לפגישת הפדרל ריזרב. בורסת פריז  נפתחה בעליות של 1%, בגרמניה  נפתח המסחר בעליות של 0.8%.

מחר תפורסם בארה"ב החלטת הריבית, כאשר לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את הריבית בחודשים הקרובים, ולהותירה על 2.5%. עם זאת, הפד עשוי להודיע על הפסקת צמצום המאזן.

עוד קודם לכן הפד יפרסם את התחזית הכלכלית של ועדת השוק הפתוח. לאחר הודעת הריבית תיערך מסיבת עיתונאים של ה-FOMC. "התמתנות באינפלציית הליבה מאפשרת לפד להמשיך לשדר "סבלנות". ביום רביעי הפד צפוי להמשיך להדגיש נימה זו ותיתכן הכרזה על סיום תוכנית צמצום המאזן בקרוב", לפי כלכלני לידר שוקי הון.

06:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל הבוקר בעליות בהובלת מדד שנחאי  שקופץ קרוב ל-1.3% בשעה זו, ההנג סנג  עולה 0.76% והניקיי  עולה 0.6%. ברקע צפיות המשקיעים לעדכונים על התפתחויות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. מוקדם יותר הבוקר המדדים בסין ירדו מעט אך חל היפוך מגמה בדקות האחרונות.

מניית חברת הרכבות MTR  יורדת כ-1% בהונג קונג.

ביפן עולות מניות פאסט ריטיילינג , חברת האם של מותג האופנה יוניקלו, וקבוצת סופטבנק .

מניית סמסונג אלקטרוניקס  יורדת יותר מ-1%.

בדרום קוריאה, הקוספי  שומר על רמה מאוזנת, כך גם ה-ASX  באוסטרליה.