רכבת לשום מקום: שיבושים ואיחורים בכל רחבי הארץ

זה היה יום עמוס ברכבת ישראל: תקלות טכניות, סכסוך עבודה וגם הכרזה על לוח זמנים חדש

רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו
רכבת ישראל/צילום: ליהי אליהו

היום פרסמה הרכבת את לוח הזמנים החדש, שאמור להיות מופעל בסוף השבוע הבא (החל מ-29.3) ובמרכזו תוספת של 126 רכבות בשבוע. עם זאת, אם הנהלת הרכבת לא תגיע לסיכום עם ועד העובדים בעניין סידור העבודה החדש לנהגים, שהוועד מתנגד לו, ייתכן שלא תצליח להפעילו כמתוכנן. לוח הזמנים כולל החזרה של שירות מלא למודיעין, נתב"ג ויישובי הדרום, כמו גם הרחבת שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים.

עוד יכלול הלוח עצירות בתחנות מודיעין של קו נהריה-נתב"ג, רכבות מבאר שבע ייסעו עד הרצליה, במקום עד לוד והרכבות מאשקלון יגיעו לתחנת ת"א-ההגנה במקום ללוד. הרכבת תפעיל שמונה רכבות חדשות ביממה, וסך הכל-579 רכבות ביממה.

הקו המהיר נתב"ג-ירושלים יפעל מעתה עד 21:30 בכל יום, במקום עד 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון. במוצ"ש יופעלו חמש רכבות נוספות בקו, בתדירות של רכבת בשעה לכל כיוון. כך יגדלו מספר הרכבות המופעלות בשבת מדיי יום מ-54 ל-62. במהלך השנה הקרובה תסתיים הנחת תשתית לרכבות חשמליות על המסילה לתחנת ת"א- ההגנה, והרכבות יסיעו ברציפות ממנה לירושלים ובחזרה. הרכבת תחנה חדשה, 69 במספר, במזכרת בתיה.

החידוש האחרון של הרכבת הוא גרפי: מפת קווים חדשה, שבחברה מסבירים כי עוצבה לקראת האירוויזיון בת"א.

על הכרזת לוח הזמנים החדש העיבו הערב היום תקלות ברכבת, ובראשן בעיה במערכת המסוטים (השולטים על הפניית הרכבות למסילות) בתל-אביב. התקלה גרמה לאיחורים ולשיבושים קשים בתנועת הרכבות בכל הארץ. הרכבת אף קיצרה את נסיעתן של כמה רכבות בין עירוניות בתחנות ההגנה וסבידור מרכז בת"א.

העובדים לא שיבשו היום את העבודה, אך המתיחות בינם לבין הנהלת הרכבת עדיין גבוהה: דיון בבית הדין לעבודה בעניין יחסי העבודה ברכבת הסתיים הערב, ללא הכרעה. הדיון הוא בעתירת ועד העובדים נגד ההנהלה, בטענה כי סידור העבודה שזו פרסמה לנהגים לא מאפשר להם הפסקות ארוכות מספיק, ואף מסכן את הנוסעים. כמחאה על סידור העבודה השביתו העובדים בשבוע שעבר את הקווים מכרמיאל לחיפה ומראשל"צ-הראשונים לת"א, אך חזרו להפעילם בלחץ ההסתדרות.