מצביעים נדל"ן: מה יקרה למחירי הדירות ומי הכי מתאים להיות שר האוצר הבא?

באי ועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" התבקשו להצביע על 3 שאלות בוערות ולא רק על שוק הנדל"ן: איזו מפלגה תקבל את קולם בבחירות, מי הכי מתאים לתפקיד שר האוצר ומה יקרה למחירי הדירות • התוצאות? לא מאמינים שמחירי הדיור ישתנו לטובה, אך צופים את היחלשות נתניהו

קלפי מצביעים נדלן, ועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר
קלפי מצביעים נדלן, ועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר

רק 12% מבאי ועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" חושבים שמחירי הדיורת ירדו בעתיד. כך, עולה עם חשיפת תוצאות הבחירות של קלפי "מצביעים נדל"ן" שהוקם היום בוועידת ישראל לנדל"ן. הוועידה ננעלה עם הופעתו של הקומיקאי ישראל קטורזה. 

באי הוועידה התבקשו להשתתף בהצבעה על השאלות המכריעות שיקבעו את עתיד הנדל"ן בישראל לאחר הבחירות. הסקר כלל את השאלות הבאות: 1. איזה מפלגה תקבל את קולך בבחירות הקרובות? 2. מי הכי מתאים/ה לתפקיד שר/ת האוצר? 3. מה יקרה למחירי הדירות בשנה הקרובה?

ההצבעה עצמה התקיימה, בחשאיות ומאחורי פרגוד, בדומה להליך ההצבעה בבחירות הכלליות הקרובות לכנסת ולראשות הממשלה. נזכיר רק שלא מדובר במדגם מייצג.

בקשר לשאלה הראשונה התוצאות הפתיעו. 41% קבעו כי יצביעו לכחול לבן, 21% ליכוד, 13% הצביעו לעבודה. מרצ והימין החדש קיבלו 6% כל אחת. מי שעוברת את אחוז החסימה לפחות לפי הסקר היום, היא אורלי לוי שקיבל 4% מהקולות. כולנו ואיחוד מפלגות הימין 3% כל אחת, זהות (2%), מגן בראשות גל הירש (1%) וישראל ביתנו (0.4%). חשוב לציין, כי הסקר הוא מתוך 100% ולא לפי 120 מנדטים.

מצביעים נדלן
 מצביעים נדלן

21% מבאי הוועידה הצביעו כי הם ירצו לראות את חה"כ יאיר לפיד כשר האוצר הבא. צמוד אליו שר האוצר הנוכחי משה כחלון עם 18%. אחריהם, אבי גבאי (16%), יובל שטייניץ (14%), אורלי לוי (11%), כאשר אבי ניסנקורן סוגר את הרשימה עם 5%.

מצביעים נדלן
 מצביעים נדלן

לגבי השאלה השלישית, התוצאות לצערנו לא מפתיעות. 46% אמרו שמחיר הדירות יעלו במעט. 25% אמרו שמחירי הדירות ישארו ללא שינוי. 17% סבורים, כי מחירי הדירות צפויים לקפוץ "בהרבה". לעומת כל אלה, רק 12% מאמינים שמחירי הדירות יירדו.

מצביעים נדלן
 מצביעים נדלן