yes ואפל TV: שידור חוזר להצלחה של הסלולריות עם האייפון?

שיתוף-הפעולה עם אפל TV הוא מהלך יפה: אפל יכולה למכור בערוצים העצמאיים שלה, אך כשיש תמיכה של החברות "מלמטה", זה עושה את העבודה - וזה גם מה שמקווים שיקרה במסגרת שיתוף-הפעולה בין החברות • ומה יקרה עם סטינג TV? • פרשנות

רן גוראון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון / צילום: יונתן בלום

1. הסיכונים בלי הגיבוי של הלוויין 

ההחלטה של yes לעבור לשדר על גבי האינטרנט היא לא עניין של מה בכך, והיא כרוכה בהרבה סיכונים. מעבר לעלות הגבוהה של החלפת ממירים ל-500 אלף לקוחות, הסיכון המיידי הוא הזמן הקצר והעובדה שהחברה עשויה להישאר ללא לוויין גיבוי החל מ-2021-2022 (מועד פקיעת החכרת הלוויין "עמוס 7") ולהיוותר עם הלוויין "עמוס 3" שיתרת חייו היא עד 2026 (ויש גם מי שטוענים שיש סיכוי שהוא לא יצליח "לסחוב" לאורך כל-כך הרבה זמן). 

כך שלא קשה לדמיין מה המשמעות של תקלה בלוויין לאלפי המנויים של yes, וכאן הדברים מתחילים להסתבך. 

■ החיים אחרי הלוויין: שיתוף-פעולה ייחודי בין אפל ל-yes - ממיר אפל TV משודרג לכל מנוי | בלעדי

פרויקט הסיבים של בזק חייב לפיכך לצאת לדרך במקביל לירידת yes מהלוויין. השלמת פריסת הסיבים והדלקתם היא מהלך של כמה שנים, ובכל מקרה מעבר בין טכנולוגיות הוא תמיד רגיש ומועד יותר לנטישת לקוחות.

כך שיש לקוות בשביל yes שהיא מתכננת מהלך זהיר של ניהול הסיכונים אחרת מדובר בטעויות שעלולות לעלות לה ביוקר.

2. תמיכה של החברות "מלמטה" 

בהיבט השיווקי, שיתוף-הפעולה של yes עם אפל TV הוא מהלך יפה. אפל TV ישראל מעורבת כמובן במהלך, והיו היום כמה מומחים בשוק שהזכירו את התנופה שנתנו החברות הסלולריות לאייפון. אפל יכולה למכור בערוצים העצמאיים שלה, אך כשיש תמיכה של החברות "מלמטה", זה עושה את העבודה - וזה גם מה שמקווים שיקרה במסגרת שיתוף-הפעולה בין החברות.

3. מה יקרה עם סטינג TV? 

סוגיה נוספת קשורה לשאלה מה יקרה עם סטינג TV, מוצר הלואו קוסט האינטרנטי של yes שנועד להתחרות בפרטנר TV ובסלקום TV.

מאז הודיעה yes שהיא מתכוונת לעבור לשידור באינטרנט, עלו הערכות שהסטינג ישלם את המחיר וימות מות נשיקה. ככל הנראה זה לא כך, והמוצר לא ייעלם בקרוב. הסטינג אמנם לא מתרומם כפי שקיוו בבזק בינלאומי, אך עבור yes הוא כליא הברקים.

עד כה, הקשר בין yes לסטינג TV היה רופף מאוד, בגלל שבחברה לא רצו שהדבר יפגע להם במכירות. כעת, ככל הנראה על רקע חולשת המכירות של סטינג, המצב הזה הולך להשתנות, ובקמפיין שנמצא באוויר מודגש שהוא כולל גם תכנים מבית yes.

4. הוט שומרת את הקלפים קרוב לחזה 

בשורה התחתונה: שוק הטלוויזיה רותח. הנעלם הגדול הוא מה תעשה הוט שכרגע שומרת על הקלפים קרוב לחזה. האם היא תקדם את המוצר האינטרנטי שלה NEXT? האם תצטרף ותיכנע למגמה העולמית? ככל שעוברים הימים, נראה שזאת רק שאלה של זמן.