נפתלי בנט ואיילת שקד השיקו את קמפיין הימין החדש: "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס"

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ערכו היום אירוע להצגת רשימת מפלגת הימין החדש והשקת הקמפיין החדש של המפלגה • בנט: "בג"ץ אוזק את ידי חיילי צה"ל. זו המשימה שלי ושל איילת שקד, לשחרר את צה"ל מבג"ץ"

קרוליין גליק, איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: דוברות הימין החדש
קרוליין גליק, איילת שקד ונפתלי בנט / צילום: דוברות הימין החדש

כמה שעות לאחר הפיגוע באריאל ועוד לפני שהמחבלים נתפסו, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ערכו היום (א') בתל-אביב אירוע של הצגת הרשימה שלהם לכנסת והשקת הקמפיין של הימין החדש. בפתח הדברים הם ציינו כי חושבים עם כל עם ישראל על משפחתו ההרוג ועל הפצועים שנאבקים על חייהם.

בנט אמר כי הוא חושש שבעוד יומיים כולם יעברו הלאה, "בית המחבל לא ייהרס, ומשפחתו תזכה לקצבאות לכל חייהם. יכול להיות שאתם לא יודעים, אבל עד לרגע זה ביתה של הרוצח של אורי אנסבכר לא נהרס, וזאת למרות ששלחו על כך הודעות לעיתונות".

בנט התייחס להחלטות בג"ץ בנושא הריסות בתים. "צה"ל יודע שבג"ץ לא יאשר להם הריסות בתים, אם הניסיון לרצח לא הושלם, והקורבן נותר בחיים, כמו שהיה במקרה של ח"כ יהודה גליק, אז לא מבצעים הריסת בתים... זו תוצאה של משפטזציה שמשתקת את כל מערכות השלטון בישראל. דווקא ביום הזה, עם כל הקושי, אני אגיד את זה: חיילי צה"ל חושבים 5 פעמים לפני שהם יורים על המחבל, בשל החשש שהם יועמדו לדין. זו האמת".

בנט הוסיף: "בג"ץ אוזק את ידי חיילי צה"ל. זו המשימה שלי ושל איילת שקד, לשחרר את צה"ל מבג"ץ". 

שלט חוצות של מפלגת הימין החדש / צילום: מירי שמעונוביץ
 שלט חוצות של מפלגת הימין החדש / צילום: מירי שמעונוביץ

באירוע אמרה שקד כי הם מתמקדים בנושא של בית המשפט העליון, "כיוון שבעשורים האחרונים הפכו השופטים כל דבר ועניין ל'שפיט', וזאת על אף שלשופטים אין מומחיות כלכלית או אין עליהם אחריות לחיי אדם, ובכל זאת בית המשפט פוסק ומתערב גם בביטחון וגם בכלכלה. אני חושבת שלא הכול שפיט, ולא כל דבר צריך להגיע לבית המשפט".

באשר לעיסוק בנושאי דת ומדינה, השר בנט אמר כי מפלגת הימין החדש היא בעד יהדות מקרבת ומחברת, בעד הרחבת שירות צבאי לבנות דתיות ובעד הרחבת מערך הגיורים; וכי הם גיבשו את המדיניות שלהם על בסיס רוח אמנת גביזון-מדן.

באשר לזכויות הלהט"בים, בנט אמר כי הם בעד השוואת זכויות אזרחיות ככל האפשר, ובלבד שהנישואים ימשיכו להיות יהיו כדת משה וישראל, לפי גישת ועדת מור-יוסף.

בנט ציין כי מפלגת הימין החדש שואפת לקבל 12 מנדטים, כדי שהם יהיו דומיננטיים בממשלה הבאה.