איומים | בלעדי

איים על פרקליט המדינה בפייסבוק ונחקר במשטרה

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר חקרה המשטרה אדם שאיים לפגוע בעו"ד שי ניצן • החשוד העלה פוסט בפייסבוק שבו איים כי יפגע בניצן ובבני משפחתו ובכל מי שהיה, כהגדרתו, "מעורב בהפיכה"

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: איל יצהר
פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן / צילום: איל יצהר

המשטרה חקרה חשוד שאיים לפגוע בפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר חקרה המשטרה אדם שאיים לפגוע בעו"ד ניצן. לפי המידע שבידינו, החשוד העלה פוסט בפייסבוק שבו איים כי יפגע בניצן ובבני משפחתו ובכל מי שהיה, כהגדרתו, "מעורב בהפיכה".

נזכיר כי ב-28 בפברואר החליט היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין שוחד בתיק 4000 ובגין הפרת אמונים בתיקים 2000 ו-1000. פרקליט המדינה ניצן, שכתב חוות-דעת נפרדת לזו של מנדלבליט, הציג גישה אפילו מחמירה יותר. ניצן סבר כי יש להגיש כתב אישום בגין לקיחת שוחד נגד נתניהו בשלושת התיקים, ולא רק בתיק 4000.

בכלל, חוות-הדעת חשפו פערים גדולים בתפיסה של המאבק בשחיתות השלטונית בין היועמ"ש לבין פרקליט המדינה. ניצן - אולי באופן דומה לפרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור, שהוביל את החקירות נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - הציג גישה מחמירה יותר שסבורה כי יש די ראיות להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד בכל המקרים שנחקרו.

התגובות של המערכת הפוליטית להחלטת היועמ"ש ופרקליט המדינה בתיקי נתניהו היו בוטות. בין היתר אמר נתניהו כי "מבצעים נגדנו רדיפה פוליטית, מסע ציד חסר תקדים שמטרתו אחת - להפיל את ממשלת הימין בראשותי".

במשטרה אישרו את הפרטים.