גתית גור-גרשגורן החליטה לפרוש מתפקיד הכלכלנית הראשית של רשות ניירות ערך

ד"ר גור-גרשגורן מנהלת את המחלקה הכלכלית ברשות ב-12 השנים האחרונות • בתקופה האחרונה הובילה את הוועדה שדנה בהגברת התחרות בשוק הברוקראז' ואת הוועדה לבחינת אסדרה של הנפקת מטבעות דיגיטליים • יו"ר הרשות, ענת גואטה: "בשלה דרכה של גתית לתפקיד המשמעותי הבא, שבו תתרום מהידע והניסיון שצברה"

ד"ר גתית גור-גרשגורן / צילום: ענבל מרמרי
ד"ר גתית גור-גרשגורן / צילום: ענבל מרמרי

הכלכלנית הראשית של רשות ניירות ערך, ד"ר גתית גור-גרשגורן, פורשת מתפקידה, שאותו תעזוב "בעתיד הקרוב", וזאת לאחר 12 שנים שבהן ניהלה את המחלקה הכלכלית ברשות.

גור-גרשגורן מונתה לתפקיד הכלכלנית הראשית ברשות ני"ע במהלך 2007 על-ידי היו"ר דאז, משה טרי, ומאז כיהנה בתפקיד זה תחת היו"רים זוהר גושן, שמואל האוזר, ובשנה האחרונה תחת הממונה הנוכחית ענת גואטה. גור-גרשגורן זוכה להערכה רבה על יכולותיה ועל תפקודה ברשות. לפני חודשים אחדים היא התמודדה על תפקיד הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון - תפקיד שאליו מונה לבסוף ד"ר משה ברקת.

גור-גרשגורן היא לא הבכירה הראשונה שעוזבת את הרשות בשנה החולפת, תחת הובלתה של גואטה, בתום כהונה ארוכה. בהקשר זה, אמרה היום גואטה: "באופן טבעי, לאחר תריסר שנים מוצלחות ופוריות ברשות ני"ע, בשלה דרכה של גתית לתפקיד המשמעותי הבא".

ברשות ני"ע מציינים כי גור-גרשגורן "הייתה שותפה למגוון רחב של החלטות, תהליכים ורפורמות מרכזיות שהובילה וקדמה הרשות, ביניהן רפורמות לחיזוק הממשל התאגידי בחברות, תוכנית ההקלות לגופים מפוקחים, החלטה בדבר קיומו של שוק עמוק תחת משטר ה-IFRS, שינוי מבנה הבעלות בבורסה, קידום והטמעה של טכנולוגיה בשוק ההון ונוספות". עוד מוסיפים שם, כי "בין הפרויקטים שהובילה בתקופה האחרונה ניתן לראות את הדוח להגברת התחרות בשוק הברוקראז' (בשיתוף עם רשות התחרות, שמוכרת בשמה הקודם כרשות להגבלים עסקיים) ודוח הוועדה לבחינת הצורך באסדרה של הנפקת מטבעות דיגיטליים מבוזרים לציבור".

גור-גרשגורן גם הייתה חברה בכמה ועדות ציבוריות, ובהן הוועדות להגברת התחרותיות במשק, לשכלול המסחר ולעידוד הנזילות בבורסה ולקידום השקעות בחברות ציבוריות הפועלות בתחום המו"פ.

בתפקידיה הקודמים שימשה גור-גרשגורן ככלכלנית ברשות לתכנון לאומי-כלכלי וכסגנית מנהל קרן תמורה במדען הראשי (כיום רשות החדשנות) מטעם משרד רו"ח יצחקי ושות'. בשנים 1999 עד 2001 היא שימשה כלכלנית בכירה ברשות ני"ע. כיום היא משמשת גם מרצה בכירה באוניברסיטה העברית בירושלים ובקריה האקדמית אונו, בתחומי המימון והפינטק.