מממתקים למזון טבעי: כרמית רוכשת את השליטה בחברת רפאל'ס

זאת לפי שווי חברה של כמיליון שקל • במסגרת ההסכם תשלם כרמית בניהולו של מתניה שוורץ כ-620 אלף עבור 60% ממניות חברת רפאל'ס, המתמחה בייצור פיתוח ושיווק מוצרי מזון טבעיים

מתניה שוורץ, מנכ"ל כרמית ממתקים / צילום: אלעד גוטמן
מתניה שוורץ, מנכ"ל כרמית ממתקים / צילום: אלעד גוטמן

חברת הממתקים כרמית  תרכוש את השליטה בחברת רפאל'ס המתמחה בייצור פיתוח ושיווק מוצרי מזון טבעיים לפי שווי חברה של כמיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של רפאל'ס עמד על כ-6 מיליון שקל ב-2018, כשהחברה רשמה הפסד נקי של כ-200 אלף שקל באותה שנה והפסד של 410 אלף שקל בשנה שקדמה לה.

במסגרת ההסכם תשלם כרמית בניהולו של מתניה שוורץ כ-620 אלף עבור 60% ממניות חברת רפאל'ס. חוזה הרכישה כולל גם את רכישת המלאי וכן את העברת מפעל החברה מחדרה לראשון-לציון, מתוך כוונה "לשפר את היעילות של החברה וליצור סינרגיה בין עולמות הגרנולה והשוקולד".

מתוך התמורה שתשלם כרמית, כ-360 אלף יועמדו מטעם המוכרת כהלוואת בעלים למשך תקופה של 4 שנים. מימון העסקה יבוצע ממקורותיה העצמאיים של החברה.

לכרמית ניתנה אופציה לרכישת יתר המניות בחברה, בפעם אחת בתוך 90 יום, בחלוף 5 שנים מתום מועד השלמת העסקה. כמו כן, כרמית תעמיד למוכרת הלוואת בעלים בסך 650 אלף שקל, אשר תשמש בין היתר לצורך הפעילות של רפאל'ס.

חברת רפאל'ס הוקמה בשנת 2013 על-ידי רפאל ממבר וביססה את מעמדה כחברה המתמחה בייצור, פיתוח ושיווק של מוצרי מזון טבעיים ובריאים, כגון גרנולה, חטיפי בריאות, חטיפי דגנים, חטיפי סופר פוד ועוד.