גנץ ליועמ"ש: "נתיב ההדלפה מוביל ללשכה מסוימת מאוד בירושלים"

יו"ר מפלגת כחול לבן פנה ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה לבדוק את הדלפת המידע על הפריצה לנייד שלו • הפנה אצבע מאשימה כלפי רה"מ נתניהו: "קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר מאשר מצב בו ביטחון המדינה והגורמים האמונים עליו משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר"

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ / צילום: איל יצהר
יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ / צילום: איל יצהר

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, פנה במוצאי שבת ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לבדוק את הדלפת המידע על הפריצה לנייד שלו.

באמצעות עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל, הפנה גנץ אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "קיימת שורה של אינדיקציות המוליכות את 'נתיב ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד בירושלים", נכתב במכתב הפנייה.

עוד במכתב הפנייה - המילה "פריצה" מוקפת במירכאות, תוך רמיזה לכך שאין פה אירוע המערב את האיראניים, אלא דבר מה שונה.

"הדלפה של אירוע בעל מאפיינים העלולים להיות ביטחוניים מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה", נכתב. "ככל שהדלפה זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר. קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר מאשר מצב בו ביטחון המדינה והגורמים הממלכתיים האמונים עליו משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר", נכתב בפנייה.

ביום שישי העלה חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית את החשש לקשר בין השליטה של נתניהו במערך הסייבר של ישראל לבין השגת החומרים והפיכת הנושא לחדירה לפרטיות של גנץ.

בהמשך לכך, בכחול לבן מבקשים מהיועמ"ש להורות לראש הממשלה נתניהו, הממונה על מערך הסייבר, "להימנע מעשיית שימוש אישי ופוליטי בגורמים הכפופים לו או במידע המונח לפניו".