צעדים ארגוניים ב"כאן": "התנהלות פוגענית כלפי עובדים"

ועד העובדים בתאגיד השידור שלח הבוקר מייל לכלל העובדים בו התייחס לגילויים האחרונים, ביניהם המעבר הצפוי של עובדי המחלקה הערבית לירושלים - מה שעשוי להביא לעזיבתם או פיטוריהם של עובדים • הועד הודיע כי בכוונתו לצאת בצעדים ארגוניים עליהם יודיע בימים הקרובים

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

על רקע הפרסומים האחרונים בתקשורת לגבי התרחשויות שונות בתאגיד הנוגעים להתנהלות ההנהלה מול העובדים, נערך וועד העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

במייל שנשלח היום (ו') לעובדים מתייחס הוועד לגילויים האחרונים, ביניהם המעבר הצפוי של עובדי המחלקה הערבית לירושלים - מה שעשוי להביא לעזיבתם או פיטוריהם של עובדים. כמו כן התייחס המכתב לאינדיקציות ההולכות ומתרבות לכך שההנהלה עשתה, בניגוד להצהרותיה, שימוש ברשימות השחורות בהן קוטלגו עובדי רשות השידור לשעבר בכינויים פוגעניים.

"בשבועות האחרונים מתרחשים כמה דברים דרמטיים בתאגיד, שמצטברים להתנהלות מדאיגה שאיננו יכולים להשלים עימה" כתב הוועד לעובדים.

הוועד מתייחס לתחקיר שפורסם בעיתון הארץ העוסק גם בבדיקת מבקר המדינה שנערכת בחודשים האחרונים ומעלה כי "ההנהלה, בניגוד להצהרותיה עשתה שימוש ברשימות והמנכ"ל (אלדד קובלנץ) אף דרש לא לקבל עובדים שסומנו ברשימות כלא מומלצים, על אף שעברו את ועדות המכרז".

לטענת הוועד "הדבר חמור בעינינו והוא סימפטום אחד ביחס ההנהלה לעובדים".

כפי שנחשף ב"גלובס", עובדי החדשות בטלוויזיה בערבית שמשדרים כיום ממודיעין אמורים לעבור באופן זמני לת"א ולא לשבת בירושלים כפי שתוכנן. בתאגיד התעתדו להעביר אותם בהמשך לפעול מאולפן בחיפה.

הוועד פנה בעניין לבית הדין לעבודה אך בהמשך משך את העתירה - בין היתר כי בתאגיד בוחנים מחדש את ההחלטה על המעבר לחיפה. בוועד לא אוהבים את אופן פעולת הנהלה בנושא זה והתייחסו אליו ארוכות במייל לעובדים: "רק אתמול הם (עובדי המחלקה בערבית) "התבשרו באופן רשמי - שבועיים לפני המועד, על המעבר לת"א. מעבר שמוגדר זמני כאשר לא ידוע כמה זמן יעבדו העובדים המתגוררים בירושלים בת"א ולאחר מכן יועברו לחיפה *באופן קבוע*.

"המשמעות היא פיטורים של העובדים ולכך לא נוכל לתת לכך יד. כל מאמצינו להגיע להידברות והסכמות לא צלחו
כאמור, ההתנהלות הפוגענית כלפי עובדים היא שיטה שבה נוהגים מאז קום התאגיד, וההשלכות הן עזיבה/פיטורים של מאות עובדים. מיום הקמת התאגיד נפלטו מהמערכת כ-370 עובדים, בהם 8 סמנכ"לים. כ-50% מכח האדם בתאגיד".

כאמור, הוועד הודיע כי בכוונתו לצאת בצעדים ארגוניים עליהם יודיע בימים הקרובים.

מכאן נמסר: "הנהלת כאן מאמינה בעבודה מאורגנת ופועלת למען זכויות עובדיה. עם זאת יודגש כי רק אתמול ארגון העובדים ביקש למשוך את הבקשה לדחיית המעבר הזמני לתל אביב' וזאת לאור שבית המשפט הורה על המשך הליך ההיוועצות עם ההנהלה ולא הסכים לדון בנושא המעבר.

"לצד העובדה כי טרם התקבלה החלטה סופית על מעבר המדיה לחיפה ולא מוצה הליך ההיוועצות עם הועד, יצויין כי כלל העובדים התחייבו בחוזה העבודה לעבוד מכל מקום בהתאם לצרכי הארגון.

"הוועד וההנהלה ימשיכו להתדיין בנושאים הנ"ל מחוץ לבית המשפט, אך מתוך הבנה כי לא תהיה המעורבות בשיקול הדעת של מועצת התאגיד וההנהלה בכל הקשור להחלטות מקצועיות. התאגיד לא ייתן לגורמים אינטרסנטיים פנימיים או חיצוניים לפגום בשירות המצוין שכאן מספקת לציבור".