נעילה חיובית בוול סטריט; קוואלקום עלתה לאחר שניצחה בתביעתה נגד אפל

הרשות לניירות ערך בארה"ב מאשימה את פולקסווגן בהונאת משקיעים • מניית קוואלקום עלתה לאחר שהחברה ניצחה היום בבית המשפט הפדרלי בתביעתה נגד אפל לפיה אפל הפרה שלושה פטנטים • השווקים באסיה הגיבו בחיוב להחלטת המדיניות המוניטרית של הבנק היפני המרכזי • בית הנבחרים הבריטי דחה אתמול את האפשרות לקיום משאל עם שני בשאלת הברקזיט

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים  

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות. הדאו-ג'ונס  עלה בלמעלה מ-100 נקודות, הנאסד"ק  עלה ב-0.7% לאחר שמוקדם יותר היום רשם עלייה של למעלה מ-1%. ה-S&P 500  ורשם את השבוע הטוב ביותר מאז נובמבר.

מניית קוואלקום  עלתה בלמעלה מ-2%. בואינג  עלתה בכ-1.5%.

20:30

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט. הנאסד"ק  עולה בכ-1%. הדאו ג'ונס  עולה בלמעלה מ-150 נקודות. מניית בואינג  מתאוששת ועולה בכ-2% בעקבות דיווח לפיו החברה מתכננת לבצע שדרוג במטוסי ה-737 שלה. מניות הטק מושכות את מדד ה-S&P 500  למעלה, לקראת השבוע הטוב ביותר שלו מאז נובמבר.

מניית קוואלקום  עולה לאחר שהחברה ניצחה היום בבית המשפט הפדרלי בסן דייגו בתביעתה נגד אפל , לפיה אפל הפרה שלושה פטנטים של קוואלקום. כך אמרה דוברת קואלקום לרויטרס.

כזכור, באוקטובר האחרון קוואלקום טענה כי אפל מתעכבת בתשלום תמלוגים לחברה, על סך שבעה מיליארד דולר. מדובר בהאשמה האחרונה בשרשרת האשמות בקרב משפטי שמתנהל בין שתי החברות, הנוגע לפטנטים של קוואלקום ולחיוב תמורת השימוש בהם.

19:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית, בורסת פריז  ננעלה בעליות של למעלה מ-1%.

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית. הנאסד"ק  עולה מעל 1%, הדאו  עולה בכ-150 נקודות. ה-S&P 500  לקראת השבוע הטוב ביותר מאז נובמבר 2018.

18:15

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בעליות. כך, הדאו-ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  רושמים עליות של עד 1%. הדאו מתרומם ב-200 נקודות על רקע האופטימיות ביחסי ארה"ב-סין ומניעת מלחמת הסחר. מניות הטק מושכות את המדדים מעלה.

13:45

נמשכות העליות בבורסות אירופה ואף מתחזקות מעט: מדד דאקס עולה בשעה זו 0.92%, קאק עולה 0.97% והפוטסי עולה ב-0.5%. הבורסה במילאנו עולה ב-0.2%. 

החוזית העתידיים צופים עליות של כחצי אחוז עם פתיחת במסחר בוול סטריט. 

11:40

עליות קלות בבורסות אירופה: מדד דאקס הגרמני עולה 0.2%, קאק עולה 0.40% והפוטסי עולה ב-0.68%. הבורסה במילאנו עולה ב-1.03%. 

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות שערים. דאקס עולה 0.06%, קאק עלה 0.20% והפוטסי עולה ב-0.39%. הבורסה במילאנו עולה ב-0.24%. 

באסיה ננעל המסחר במגמה חיובית גם כן. מדד ניקיי הוסיף 0.77% מדד שנחאי עלה ב-1.04% ומדד הנג סנג עלה ב-0.56. 

הרשות לניירות ערך בארה"ב הודיעה כי חברת פולקסווגן AG ומנכ"ל החברה לשעבר, מרטין וינטרקורן, חשודים כי הונו את משקיעי האג"ח של פולקסווגן בארה"ב. בהודעה לעיתונות שפורסמה אתמול (ה'), הודיעה ה-SEC כי יצרנית הרכב הגרמנית גייסה מיליארדי דולרים באמצעות האג"ח הקונצרניות והכנסות קבועות, תוך הטעייה של המשקיעים בנוגע להשפעה הסביבתית של רכבי "הדיזל הנקי" של החברה. פולקסווגן איי.ג'י  יורדת בבורסה הגרמנית.  

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה חיובית, המושפעת מהודעות הבנק המרכזי של יפן. מדד ניקיי מוסיף לערכו 0.98% מדד שנחאי עולה ב-0.94 ומדד הנג סנג עולה ב-0.64. 

הבנק המרכזי של יפן שומר על יציבות המדיניות המוניטרית: הריבית לטווח הקצר תישאר 0.1%. הבנק המרכזי אמר כי ירכוש אג"ח ממשלתיות יפניות, כך שתשואות ה-JGB ל-10 שנים יישארו סביב אפס. תשואות האג"ח נעות בכיוון ההפוך.

אתמול ננעלו בורסות וול סטריט ביציבות. המדדים המובילים ננעלו בנטייה לירידות אך ללא שינוי מהותי לעומת הפתיחה.

מניית בואינג השלימה אתמול נפילה של 10% מאז התרסקות המטוס באתיופיה. החברה הודיעה אתמול (ה') על עצירת מסירות המטוסים מדגם בואינג 373 MAX 8.

עוד אתמול בוול סטריט: מניית סנאפצ'ט זינקה ב-12%, פייסבוק איבדה כ-2%.

ברוב של 334 קולות, בית הנבחרים הבריטי דחה אתמול את האפשרות לקיום משאל עם שני בשאלה אם לפרוש מהאיחוד האירופי (ברקזיט). רק אתמול הפרלמנט הבריטי הצביע ברוב גדול בעד הצעת הממשלה כי בריטניה לא תפרוש מהאיחוד האירופי בעוד כשבועיים ללא הסכם מגובש. הליש"ט הגיבה בירידה של 0.6% מול הדולר.

המסחר באירופה ננעל אתמול בעליות כאשר הדאקס טיפס 0.1%, הקאק עלה 0.8% והפוטסי טיפס ב-0.36%. הבורסה במילאנו עלתה ב-0.6%, ומדריד טיפסה ב-0.2%.