הפלטפורמה לניהול עובדים היי-בוב גייסה 20 מיליון דולר

הגיוס נעשה מהמשקיעים הקיימים של החברה: הקרנות בסמר, באטרי, ופידילטי, והמשקיעה החדשה, קרן ההשקעות של התאגיד היפאני סומיטומו • תמורת הגיוס תשמש את החברה לגיוס עובדים נוספים

רוני זהבי / צילום: רותם להב
רוני זהבי / צילום: רותם להב

חברת היי-בוב (Hibob), פלטפורמה לניהול עובדים בחברות צומחות, הודיעה היום (ד') כי גייסה 20 מיליון דולר, מהמשקיעים הקיימים של החברה - הקרנות בסמר, באטרי, ופידילטי, והמשקיעה החדשה, קרן ההשקעות של התאגיד היפאני סומיטומו (Sumitomo). זהו סבב A +, הממשיך את סבב A אותו גייסה החברה ב-2017, והוא מביא את סך כל ההשקעות בחברה ל-45 מיליון דולר. המשמעות של סבב A + היא שהמשקיעות הקיימות מקבלות הזדמנות להגדיל את אחזקותיהן בחברה בתנאים דומים לאלו שנקבעו בהשקעתן הקודמת, אך בשווי גבוה יותר.

היי-בוב מפתחת ומשווקת פלטפורמה לניהול עובדים בחברות צומחות, המעסיקות בין 50 ל-2,000 עובדים. הפלטפורמה נועדה לספק תובנות וכלי ניהול שיתאימו לעולם העבודה המשתנה. בחברה מספרים שעל פי נתוני התעסוקה בעולם תמהיל העובדים משתנה דרמטית ועד שנת 2025 70% מהעובדים ישתייכו לדור המילניום ודור ה-Z . הם מביאים לעולם העבודה תפישת עולם, התנהלויות, התקשרויות וערכים שלא היו קיימים קודם לכן, כמו הזדהות עם הצוות ולא עם החברה כולה, צורך בשקיפות וחשיבות רבה לשעות הפנאי. הפלטפורמה של היי-בוב מאפשרת, בין היתר, לחברי צוות לתת פידבק זה לזה, ולמנהלי צוותים לזהות את הקשר בין ביצועי העובדים בחברה לתחומי העניין שלהם. הרעיון מאחוריה הוא לספק כלי ניהול עובדים שיתן תחושה של שקיפות ושל ביזוריות, כאשר הכוח נמצא אצל מנהלי הצוותים, בניגוד לכלי ניהול לאירגונים גדולים שכוללים ניהול ריכוזי של העובדים על ידי מחלקות ה-HR וההנהלה הבכירה.

היי-בוב נוסדה בסוף 2015 והחלה את פעילותה בשוק הבריטי לפני כשנתיים. כיום החברה משרתת 450 לקוחות באנגליה, בארה"ב ובישראל, בינהם 15% מכלל חברות ההייטק הצומחות בישראל, לדברי רוני זהבי מייסד משותף ומנכ״ל החברה. בין לקוחותיה ניתן למנות את איירון סורס, פייבר, קליקטייל, טופין, איטורו, פלייבאז, מונזו ורבולוט. היי-בוב לא חושפת את הכנסותיה, אך לדברי זהבי, בשנה שעברה, הכנסותיה צמחו ב-460% ביחס לשנה הקודמת.

החברה מעסיקה כיום 130 עובדים, מתוכם כ-75 בישראל, בתפקידי פיתוח ותמיכה. ההשקעה הנוכחית, אומר זהבי, תשמש את החברה להעסקת 20 עובדים נוספים בישראל, ומספר דומה של עובדים בעולם. לדבריו החברה פעולת בשוק צומח וסכום הגיוס, הגדול יחסית לחברות בתחומה, ישמש אותה להפוך למובילת שוק. "בארה"ב בלבד, ישנם 50 מיליון עובדים בחברות צומחות, שזה 600 אלף חברות, אשר רובן המוחלט עובדות עם פלטפורמות שמבצעות פעולה אחת, כמו מעקב שעות, או עם אקסלים, ולא עם פלטפורמה הוליסטית כמו שלנו", הוא אומר.

תעודת זהות: Hibob

הקמה: 2015

מייסדים: רוני זהבי (מנכ"ל); עמית כנעני (סמנכ"ל מוצר); ישראל דויד (סמנכ"ל טכנולוגיות); אנדי בלזס (סמנכ"ל פתרונות)

עובדים: 130, מתוכם 75 בישראל

משרדים: בתל אביב, בניו יורק, ובלונדון

גיוסי הון: 45 מיליון דולר

משקיעים בולטים: קרנות ההון סיכון בסמר, באטרי ופידילטי וקרן ההשקעות של התאגיד היפאני סומיטומו ( Sumitomo ).