הפחתת הקנס בארה"ב מזניקה את מניית מזרחי טפחות בקרוב ל-7%

בבית ההשקעות לידר שוקי הון מעלים את ההמלצה על מניית מזרחי טפחות ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 82 שקל • כפי שפורסם אמש ב"גלובס", הבנק הגיע להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמת מס ללקוחות האמריקאים • מזרחי טפחות ישלם קנס של 195 מיליון דולר - נמוך בכ-40% מהדרישה המקורית בארה"ב לקנס של 342 מיליון דולר

מניית בנק מזרחי טפחות מזנקת היום בקרוב ל-7% במהלך המסחר בבורסת תל אביב, לאחר הדיווח אמש כי הבנק הגיע להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמת מס ללקוחות האמריקאים, כפי שפורסם באתר "גלובס".

מההסדר עולה כי הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, ישלם קנס של 195 מיליון דולר - נמוך משמעותית מגובה הקנס המקורי של 342 מיליון דולר, שהאמריקאים רצו להטיל על הבנק. כלומר, הבנק הצליח להפחית את הקנס בכ-40%. 

עד כה הפריש מזרחי טפחות  סכום של 162 מיליון דולר בגין החקירה בארה"ב, כך שהוא צפוי לבצע הפרשה של 33 מיליון דולר בדוחותיו הקרובים, שיפורסמו לקראת סוף מארס. נוסף על כך, לפי הערכות, הסתכמו ההוצאות הנלוות לחקירה בכמה עשרות מיליוני שקלים לפחות. 

לדברי אלון גלזר, סמנכ"ל בלידר שוקי הון, "סיום החקירה בארה"ב בקנס נמוך מהצפוי מהווה חדשות מצוינות בעבור הבנק משלוש סיבות. ראשית, הקנס הסופי נמוך בכ-150 מיליון דולר ביחס לדרישה, והערכתנו היתה כי הבנק יסיים את הפרשה בקנס של כ-300 מיליון דולר. המשמעות היא תוספת של כ-3% להון. שנית, הבנק שם את הפרשה מאחוריו. למדנו עד כמה החקירות בארה"ב גוזלות זמן ניהולי ופוגעות בבנקים. וסיבה שלישית: למזרחי אין פעילות משמעותית בארה"ב, כך שאין חשש שלפרשה תהיה השפעה על הפעילות העתידית ועל רווחיות הבנק". 

גלזר הוסיף כי "מניית הבנק רשמה תשואת חסר משמעותית ביחס לסקטור השנה, בעיקר לאחר דרישת הקנס מהרשויות בשנה שעברה, והיא מתומחרת להערכתנו בזול ביחס לסקטור. הבנק נסחר הבוקר במכפיל הון של 1.09, כאשר התשואה המייצגת של הבנק עומדת כיום על כ-12% לפחות. לאור האמור, אנו מעלים את המלצתנו על הבנק לתשואת יתר עם מחיר יעד של 82 שקל".

העלייה במניית מזרחי טפחות הבוקר באה לאחר שמתחילת החודש ירדה ב-3.3% ומתחילת השנה עלתה ב-6.3%. מדד הבנקים  עולה כעת בכ-1.2% במהלך המסחר בת"א.