יואב קיש ליועמ"ש: "הנחייתך שלא לדון בעניין שדה דב שגויה"

מנדלבליט אסר על נתניהו לקבל החלטה לגבי פינוי שדה דב בתקופת הבחירות • ח"כ יואב קיש: "כוונת המחוקק שהחלטות אלה יתקבלו ויידונו למרות מועד הבחירות הקרוב. קיים סיכוי שהנחיית מנדלבליט מסכלת את כוונת המחוקק"

יואב קיש / צילום: דוברות הכנסת
יואב קיש / צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יואב קיש ליועץ המשפטי לממשלה: "הנחייתך שלא לדון בעניין שדה דב שגויה והיא מסכלת את כוונת המחוקק". סאגת שדה דב נמצאת בימים אלו בכותרות לאור השביתה וההפגנה שנערכה בעיר אילת, שהיום סגרה את שעריה והשביתה מוסדות רבים בעיר.

הצעת החוק שעברה ביומה האחרון של הכנסת, הסמיכה את שר הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשנות את מועד סגירת השדה שנקבע בפסיקת בג"ץ ל-1 ביולי 2019 וזאת אחרי שהוא ייוועץ עם הגורמים הרלוונטיים. לפני כשבועיים שיגר נתניהו מכתב ליועמ"ש, למנכ"ל משרד הביטחון ולממונה על התקציבים במשרד האוצר שבו הוא ביקש את חוות דעתם בנושא. לשדה דב אין מעמד של שדה תעופה אזרחי, ולכן החלטה מטעמים ביטחוניים להשאיר את הפעילות הצבאית בשדה "תציל" את הפעילות המסחרית שעיקרה טיסות פנים לאילת. לפני כשבוע השיב אביחי מנדלבליט לנתניהו כי אין לקבל החלטה בתקופת בחירות. "קבלת החלטות בתקופה של בחירות עלולה להיות מונעת או להיראות מונעת משיקולים הנוגעים לבחירות ובכלל זה הרצון להיטיב עם ציבור מסוים כדי לזכות באהדתו", כתב.

כעת ח"כ קיש (הליכוד) יוצא נגד החלטה זו כשהוא מבקש מהיועמ"ש לשקול החלטתו מחדש. קיש מנמק כי פרשנות החוק שעבר בוועדת הפנים שהוא עומד בראשה, ובעיקר עיתוי קבלתו (בחודש דצמבר ביומה האחרון של הכנסת הנוכחית) לקחה בחשבון כי ההחלטה צריכה להתקבל בטווח הקרוב. "כוונת המחוקק שהחלטות אלה יתקבלו ויידונו למרות מועד הבחירות הקרוב". עוד הוא ציין כי המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ נוכח בדיונים המקדימים לפני שעבר החוק והוא לא העלה את הקושי שנטען על ידי מנדלבליט במכתבו לנתניהו. היות שלפי מנדלבליט הנכון הוא ששר הביטחון הבא יידון בנושא, טוען קיש כי דיון כזה לא יוכל להתקיים לפני ה-30 ביוני 2019 ולכן "קיים סיכוי שהנחייתך מסכלת את כוונת המחוקק".