יו"ר העבודה אבי גבאי על מספר המנדטים של בני גנץ: הם התחילו לרדת

"הזמן אינו עושה טוב למספר המנדטים של בני גנץ בסקרים, כחול לבן צריכים את הבחירות מחר, ׳חבל על הזמן׳, הם כבר התחילו לרדת, זו תופעה במחנה שלנו”, אמר גבאי • מפלגת העבודה הוציאה צו קריאה תחת הכותרת "אנו צריכים עוד רותם סלע"

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר היום שמפלגת כחול לבן זקוקים לכך שהבחירות יתרחשו כבר מחר.

"הזמן אינו עושה טוב למספר המנדטים של בני גנץ בסקרים, כחול לבן צריכים את הבחירות מחר, ׳חבל על הזמן׳, הם כבר התחילו לרדת, זו תופעה במחנה שלנו". גבאי אמר את הדברים באירוע "מדברים גורדון" עם העיתונאי רועי כ"ץ שהתקיים היום במכללת גורדון בחיפה.

הוא התייחס גם לחלוקת המנדטים במחנה השמאל ואמר "אנחנו לא רואים במרצ תחרות שלנו ורוצים שהם יעברו את אחוז החסימה".

יותר מוקדם היום הודיעו במפלגת העבודה שגבאי לא ישתתף השנה בוועידת איפא״ק. לפני שנה, במארס 2018, נאם גבאי בפאנל המרכזי של האירוע בפני קהל של אלפים והתקבל יפה על ידי חברי איפא״ק. הנאום שלו שובץ כשעה לפני נאומו של ראש הממשלה. יותר מוקדם היום הודיע גנץ שהוא יופיע בפני השדולה, כיממה לפני הנאום של נתניהו. לפיד ויתר על ההזדמנות לנאום בפני איפא״ק כדי לאפשר לגנץ לנאום מטעם מפלגתם.

בהודעת גבאי בנוגע לאיפא״ק נאמר: ״איפא"ק הוא ארגון חשוב מאוד ואנחנו שותפים למחאה שלהם נגד המהלך של נתניהו להכנסת הכהניסטים הגזענים לכנסת. בשנה שעברה הגעתי לכנס איפאק בוושינגטון וחזרתי על מחויבותה של מפלגת העבודה לחזון שתי המדינות. אבל השנה הכנס ייערך סמוך מאוד לבחירות ואת הבחירות מנהלים בישראל. אני מודה מאוד לאיפא"ק על ההזמנה אבל החלטתי להישאר בארץ. יהיו שם נציגות אחרות של המפלגה, ח"כ סתיו שפיר וח"כ מרב מיכאלי ואנחנו נישאר כאן כדי להמשיך להציג בפני הציבור בישראל את הדרך והערכים של מפלגת העבודה".

עוד במפלגת העבודה היום הוציאו קריאה לאמנים ישראלים להביע את עמדותיהם הפוליטיות. תחת הכותרת "אנו צריכים עוד רותם סלע" נכתב: "בימים האחרונים אתם מוכיחים שאמנות היא לא רק בידור. לאמנות יש תפקיד הרבה יותר חשוב בהגנה על הדמוקרטיה. אמני ישראל, יש לנו רק בקשה אחת מכם: תמשיכו! תמשיכו לדבר. תמשיכו להגיד את מה שאתם חושבים. הדמוקרטיה תודה לכם. המדינה תודה לכם! אמונה, אם לא עומדים מאחוריה, אין בה תוכן. ואת, רותם, את הגשת הרבה תוכן לאדמה הזו כשהבעת באומץ את אמונתך וסחפת אחרייך עוד הרבה אחרים".