לייטביטס לאבס של היזם אביגדור וילנץ גייסה 50 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילה זרוע ההשקעות של דל–EMC והשתתפו בו גם חברת מיקרון טכנולוגיות וסיסקו, והקרנות Square Peg Capital האוסטרלית ו-Walden International האמריקאית • החברה מתכוונת לשכור כ-50 עובדים נוספים בהון שגוייס

אביגדור וילנץ / צילום: תמר מצפי
אביגדור וילנץ / צילום: תמר מצפי

חברת לייטביטס לאבס (Lightbits Labs) של היזם הסדרתי אביגדור וילנץ הודיעה היום (ג') כי השלימה סבב גיוס הון של 50 מיליון דולר. את הסבב הובילה זרוע ההשקעות של דל-EMC, שהשקיע בחברה גם בסבב הקודם, והשתתפו בו גם חברת מיקרון טכנולוגיות וסיסקו, והקרנות Square Peg Capital האוסטרלית ו-Walden International האמריקאית. זהו הסבב השלישי של החברה, אשר גייסה סיד של כמה מיליונים בודדים ב-2016, וסבב A ב-2017, בסכום של למעלה מ-10 מיליון דולר.

לפי IVC, החברה הוקמה על ידי ערן קירזנר, מולי בן יהודה, אופיר אפרתי, פביאן טרומפר ושגיא גרינברג בשנת 2015. כיום, לייטביטס לאבס מעסיקה כ-70 עובדים, ומתכוונת לשכור כ-50 עובדים נוספים בהון שגוייס. אביגדור וילנץ הוא מייסד-משקיע בחברה, אשר השקיע בה את כספי הסיד ומעורב בפעילותה השוטפת, אך אינו בעל תפקיד רשמי בחברה היום.

וילינץ הוא יזם סדרתי בתחום השבבים, ומוכר בעיקר בזכות חברת גלילאו, שנמכרה במהלך 2001 למארוול האמריקאית תמורת 2.7 מיליארד דולר במניות. ב-2015, מכר את חברת Annapurna Labs לאמזון תמורת 360 מיליון דולר במזומן. בשנה שעברה, נחשפה חברה אחרת שהוא בין מקימיה: חברת הסטארט-אפ Habana Labs, המפתחת שבבי בינה מלאכותית.

החברה מפתחת טכנולוגיה לדאטה סנטרס העתידיים, שנועדו לשמש ענקיות ענן דוגמת אמזון, גוגל, פייסבוק, סיילספורס ואובר. החברה פיתחה חומרה ותוכנה שנועדה להפוך את איחסון המידע, תעבורת המידע וניהולו למהירים יותר, זולים יותר, ויעילים יותר. כיום, כאשר דאטה נשמר ומועבר, נשמרים עותקים רבים שלו, משום שדאטה אינו נגיש לשימוש בעת תעבורה. לכן, עותקים של המידע נוצרים ונשמרים למשך הזמן שלוקח להעביר אותו, שיכול להמשך על פני מספר שניות. בעולם הביג דאטה, הדבר במצטבר לזמן רב ועותקים רבים שנוצרים ונמחקים כל הזמן, באופן יקר ומסורבל.

לייטביטס לאבס מפתחת מרכזי נתונים משותפים, המאפשרים גמישות ויעילות במבניהם, על גבי תוכנה וחומרה אשר ניתנת לתכנות (FPGA). הרעיון הוא לייצר מבנה רשת סטנדרטי, שמאפשר יעילות גבוהה במיוחד בכל הקשור לאיחסון ותעבורה של מידע, ועל גביו, החברה מריצה פרוטוקול תקשורת מסוג NVMe/TC, המסוגל לקרוא ולכתוב נתונים בסביבה דינאמית, שבה הדאטה נשמר לפרקי זמן קצרים ונע בקצבים גבוהים. קצב תעבורת הדאטה על גבי החומרה של החברה, מיועד להגיע לשברירי שנייה בודדים.