לאחר זינוק של 1,500% במניה: ליאון רקנאטי קופץ על עגלת הקנאביס של חברת תפן

רקנאטי, יחד עם קבוצת משקיעים, ישלמו 14.85 מיליון שקל תמורת 6.8% מהון המניות של תפן • בהינתן מימוש אופציות שניתנו בגיוס, יכולים להיכנס לקופתה של החברה 10 מיליון שקל נוספים

ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי
ליאון רקנאטי / צילום: תמר מצפי

חברת תפן , שמיזגה לתוכה לאחרונה פעילות גידול קנאביס, הודיעה על הגדלת היקף הגיוס המתוכנן שלה ממשקיעים פרטיים, מכ-11 מיליון שקל לכ-16 מיליון שקל. בהינתן מימוש אופציות שניתנו בגיוס, יכולים להיכנס לקופתה של החברה 10 מיליון שקל נוספים.

החברה חשפה את שמות המשיקיעים החדשים בה: איל ההון הוותיק ליאון רקנאטי, אשר נוסף על עסקיו כחלק ממשפחת רקנאטי, ופעילותו הפילנתרופית, השקיע בעבר בחברות ביומד דרך קרנות הון הסיכון גלנרוק וריינבו מדיקל; סול קיי, הנחשב למומחה מוביל בתחום הקנאביס; קרן סיטרין; ויקי אמסלם מקבוצת אלמוג. משקיע מעניין בסבב הוא גרי ליבלר, מנהל קרן שביט קפיטל, אשר משקיעה לרוב בחברות לפני הנפקה. יש לציין כי ליבלר השקיע בחברה מהונו האישי.

המשקיעים ירכשו 6.8% מהון המניות של החברה תמורת 14.85 מיליון שקל. מחיר המניה לפיו יוקצו המניות נקבע על 6.6 שקלים למניה. במסגרת העסקה, תפן התחייבה שלא תבצע הקצאה פרטית נוספת של מניות במחיר המשקף מחיר נמוך מזה שנקבע בהקצאה כעת, או של כתבי אופציה במחיר נמוך יותר.

בנוסף יוקצו כתבי אופציה לא סחירים שכל אחד מהם ניתן למימוש למניה רגילה של החברה, כאשר המניות שינבעו ממימוש כתבי האופציה לאחר ההקצאה יגיעו ל-3.4% מהון המניות של תפן. מימוש מלא של האופציות יביא עוד 10.1 מיליון שקל לחברה, ובנוסף בעלי השליטה חברת אלויט ואורי וייס, יזרימו עוד כ-1 מיליון שקל לחברה לפי מחיר של 8 שקלים למניה.

מחיר מנייתה של תפן אתמול בסגירה עמד על 7.75 שקלים, הגבוה ב-14.69% מהמחיר למניה בעסקה. תפן עולה כעת ביותר מ-8%, ומרכזת מחזור מסחר של 844 מיליון שקל. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 259 מיליון שקל בבורסה בתל אביב.

תפן היא חברת ייעוץ ותיקה, אשר סבלה בשנים האחרונות מירידה בהכנסות, הפסדים וקשיים תזרימיים, ואף נתמכה על ידי הלוואות בעלים בהיקפים גדולים, וכניסתה לתחום הבינה המלאכותית בין היתר, הביא את החברה לרווחיות. מנגד, תפן-הנדסה התמזגה לתחום הקנאביס במאי 2018 ומאז, מנייתה של החברה השלימה מהלך עליות מטאורי סביב ה-1,500%. כמו רוב חברות הקנאביס החדשות בבורסה, החברה עדיין אינה מייצרת קנאביס בפועל, אלא כאמור נמצאת בשלב הקמת פעילותה. צריך להזכיר כי הפעילות של תפן ייעוץ 0מקבוצת זילברמן) נפרדת מתפן קנאביס.

החברה נמצאת בתהליך הקמה של פעילות גידול קנאביס. הפעילות הוקמה על-ידי אלויט פארמה ואורי וייס. אלויט היא חברה שהוקמה לשם פיתוח של מוצרי קנאביס ייחודיים על בסיס ידע מתחום הפארמה הקלאסית, ומייסדיה הם נחשול כהן, יורם סלע ויצחק למנסדורף. בשבוע שעבר דיווחה החברה על השלמת המיזוג עם אלויט אל.סי.אס פארמה ועם וייס.