נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית בואינג נפלה ב-6%

הפרלמנט הבריטי דחה שוב את הסכם הברקזיט • גם בריטניה, איטליה וגרמניה אוסרות על מטוס בואינג 737 לטוס בשטחן • מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה במפתיע ב-0.2% בחודש בפרואר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

22:05

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב במגמה מעורבת. דאו ג'ונס ירד ב-0.4% בהובלת מניית בואינג , שצנחה ב-6.15%. 

21:40

הפרלמנט הבריטי דחה הערב שוב את ההסכם שגיבשה ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לפרישה מהאיחוד האירופי, ושיגר את בריטניה לתקופה נוספת של חוסר ודאות סביב ה"ברקזיט". ברוב גדול של 391 מתנגדים מול 242 תומכים ספגה מיי תבוסה פוליטית נוספת, כשעתידה בתפקיד נמצא כעת בסכנה. כעת, אם מיי תישאר נאמנה להתחייבויותיה, היא תביא מחר להצבעה את ההצעה לפרוש מהאיחוד האירופי ללא הסכם בעוד כשבועיים (29 במרץ), תסריט ממנו חוששים גם בלונדון וגם בבריסל. אם בית הנבחרים הבריטי יכריע שלא לעשות זאת, היא התחייבה להביא להצבעה מחרתיים הצעה לדחות את מועד הפרישה מהאיחוד בכמה חודשים, שיוקדשו למשא ומתן מחודש. 

19:55

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת. דאו ג'ונס מאבד כ-0.3%, S&P 500 מוסיף 0.49% ונאסד"ק עולה ב-0.7%. 

18:34

מניית בואינג צונחת 6.5% בהמשך למשבר שנוצר כאשר עוד ועוד מדינות אוסרות על המטוס מדגם החברה שהתרסק באתיופיה לטוס בשטחן. אחרי סין, אוסטרליה וסינגפור, גם גרמניה, בריטניה, איטליה וטורקיה מצטרפות למהלך על רקע המשבר שחתך את שווי החברה ב-27 מיליארד דולר ביומיים.

מדד דאו ג'ונס יורד 0.3%, הנאסד"ק מטפס 0.6% ומדד S&P 500 עולה 0.4%.

באירופה המסחר ננעל במגמה מעורבת, כאשר הפוטסי עלה 0.3%, הקאק טיפס 0.1%, והדאקס השיל 0.1%.

17:16

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק עולה 0.2% ומנגד הדאו ג'ונס יורד 0.2% כאשר מניית בואינג מכבידה על המדד גם היום.

מניית בואינג  נופלת בעוד 5% בהמשך לירידות אתמול, וזאת לאחר שאחרי נורבגיה, קוריאה, סין ואוסטרליה - גם בריטניה הצטרפה לרשימת המדינות שקרקעו את המטוס של בואינג מדגם 737 MAX, אותו דגם של המטוס שהתרסק באתיופיה בתחילת השבוע.

נזכיר כי המסחר בוול סטריט נפתח בשעה 15:30 (שעון ישראל) לאחר הזזת השעון בארה"ב לשעון קיץ. ב-29 למארס גם ישראל תזיז את השעון, ובכך שעות המסחר יחזרו למתכונת הרגילה.

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס יורד 0.2% ומנגד מדד הנאסד"ק מטפס 0.2%.

התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב יורדות לאחר פרסום מדד פברואר. 

מניית בואינג יורדת גם היום בהמשך לירידות שנרשמו אתמול. לאחר סין ואתיופיה, גם אוסטרליה וקוריאה הודיעו על קרקוע של מטוסי החברה מסוג 737.

לקראת ההצבעה הערב בבית הנבחרים הבריטי על התכנית של תרזה מיי להיפרדות מהאיחוד, הליש"ט נסחרת בתנודתיות חדה, והמדד המובילים בבריטניה נסחר כעת ללא שינוי. מדד הדאקס משיל 0.2% ומדד הקאק הצרפתי יורד 0.16%.

14:30

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.2% בחודש פברואר. מדד הליבה (CPI), בנטרול מזון ואנרגיה, עלה ב-0.1%. ב-12 החודשים האחרונים קצב העלייה במדד הליבה ירד ל-1.5% לעומת 1.6%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת בעד 0.3%. 

בבריטניה הליש"ט נסחרת בתנודתיות קיצונית לאחר שהתובע הכללי של בריטניה, ג'פרי קוקס, פרסם את חוות דעתו על ההסכם שהושג מול האיחוד לקראת ההצבעה הערב, ואמר כי הסיכונים החוקתיים נותרו כשהיו וכי לבריטניה לא ניתן הצעד החוקתי לביצוע מהלך חד צדדי. 

12:50

כלכלת בריטניה צמחה ב-0.5% בחודש ינואר האחרון, כך לפי נתוני שיצאו היום בממלכה. התחזיות של הכלכלנים היו לצמיחה של 0.2%.

10:40

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בבורסות אירופה, בורסת לונדון בולטת בירידות: בורסות גרמניה  וצרפת  רושמות עליות.

בורסת לונדון  רושמת רושמת ירידות לקראת ההצבעה הערב לאישור מתווה ה"ברקזיט". ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מקווה להעביר את תוכנית הפרישה מהאיחוד האירופי.

בתום פגישה לילית בשטראסבורג הודיעו אמש נשיא האיחוד האירופי ז'אן קלוד יונקר וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי על גיבוש הסכם שעשוי לסלול את הדרך לאישור ה"ברקזיט" בהצבעה מכרעת שצפויה להתקיים הערב  בפרלמנט הבריטי.

תרזה מיי / צילום : רויטרס Toby Melville
 תרזה מיי / צילום : רויטרס Toby Melville

שני הצדדים חתמו על "מסמך מחייב משפטית" שיהיה תוספת להסכם ה"ברקזיט" שכבר נחתם ואושר בין הצדדים - אבל לא אושר בבית הנבחרים הבריטי.

ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, מקווה כי ההבנות שבמסמך הקצר - ארבעה עמודים בסך הכל - ישכנעו את המתנגדים מתוך מפלגתה לתמוך בה בהצבעה הערב. הליש"ט  הבריטי עלה ב-0.5% ביחס לדולר אחרי ההודעה.

בורסות אסיה ננעלו בעליות של יותר מ-1%. 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית, מובל על ידי העליות שנרשמו אמש בארה"ב בתום המסחר. כך, בורסות טוקיו  והונג קונג  רושמות עליות, בורסת שנחאי  בטריטוריה חיובית. הקוספי עולה בלמעלה מ-0.5%.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות חדות כאשר הנאסד"ק טיפס מעל 2%, מדד S&P 500 עלה כ-1.5% ואילו הדאו ג'ונס ננעל בעליה קלה של 0.8%.

מניית אנבידיה  קפצה אתמול ב- 7% על רקע רכישת מלאנוקס הישראלית, שזינקה גם 7.8%. בואינג  נפלה מעל 5% לאחר התרסקות מטוס ה-737 באתיופיה.

אפל  עלתה 3.5 לאחר שמריל לינץ' ובנק אוף אמריקה העלו את מחיר המטרה של מנייתה מ-180 דולר ל-210 דולר.

היום מגיע הדד ליין של מיי: ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, קבעה לעצמה להביא לאישור עסקת ברקזיט משופרת, שבניגוד להצבעה הקודמת תזכה לתמיכת בית הנבחרים. המחוקקים בבריטניה צפויים להצביע היום על עסקה חדשה שמפרטת את תנאי הגירושים של בריטניה מהאיחוד האירופי.

השאיפה היא להביא לעסקה שתפתור את סוגיית האי האירי אחרי הפרישה, וכזו שתאפשר קואליציה בין מפלגתית, שכן הצדדים חלוקים בשאלה איזה ברקזיט טוב לבריטניה, אם בכלל.

אם הניסיון של מיי לא יצלח, מחר המחוקקים יצביעו אם לעזוב את האיחוד האירופי ללא הסכם. אם המחוקקים ידחו את הפרידה ללא עסקה, ב-14 למארס הם יצביעו בנוגע להחלטה אם לבקש דחייה לעזיבה מהאיחוד האירופי. נזכיר כי במידה ולא תושג הארכה, ב-29 במארס בריטניה עתידה לעזוב את האיחוד האירופי.

היום בארה"ב יפורסם מדד המחירים לצרכן.