וול סטריט נעלה את שבוע המסחר הגרוע ביותר ב-2019

נתונים מאכזבים בדוח התעסוקה בארה"ב: 20 אלף משרות נוספו לכלכלת ארה"ב בפברואר לעומת תחזית ל-180 אלף • שלושת המדדים המרכזיים ננעלו בירידות זה היום החמישי ברציפות • בורסות אירופה ננעלו בירידות • שנחאי צנחה 4.4% בצל נתוני הסחר המאכזבים; היצוא הסיני בפברואר צלל הרבה מעבר לצפוי - והדבר מעלה חשש כי הסכם סחר מול ארה"ב מתרחק

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

הירידות בוול סטריט נחלשו לקראת סיום המסחר, אולם המסחר ננעל בירידות בכל שלושת המדדים המובילים זה היום החמישי ברציפות. בכך חותמת בורסת ניו יורק את יום המסחר הגרוע ביותר שלה ב-2019, עם ירידות שבועיות של יותר מ-2% בשלושת המדדים. 

21:00

נמשכות הירידות בוול סטריט בעקבות נתוני התעסוקה לפברואר, שהצביעו על 20 אלף משרות בחודש שעבר - הנתון הנמוך ביותר זה 17 חודשים. החששות מהאטה ניזונים גם מהצניחה ביצוא הסיני.

19:00

בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע נתוני הסחר החלשים בסין, נתוני התעסוקה בארה"ב וההתרחשויות בגוש האירו. מדד סטוקס אירופה 600  נחלש בכ-0.8%, בהובלת הירידות במניות הטלקום.

בוול סטריט נמשכות הירידות במדדים על רקע דוח התעסוקה המאכזב. בדאו ג'ונס בולטת בירידות מניית אקסון מובייל . מלבד מניות האנרגיה בולט בירידות גם מגזר מוצרי הצריכה הלא-חיוניים. 

16:30

המסחר בניו יורק נפתח בירידות שערים בעקבות פרסום נתוני התעסוקה לפברואר, שמזינים את החשש מפני האטה בכלכלה הגלובלית.

בירידות במדד דאו-ג'ונס  בולטות קטרפילר  ושברון . ירידות נרשמות גם ב-S&P 500  ובנאסד"ק 

16:00

נפילות בחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט לאחר פרסום דוח התעסוקה לפברואר בארה"ב שפספס את התחזיות. כלכלת ארה"ב הוסיפה רק 20 אלף משרות בחודש שעבר, לעומת צפי כלכלנים ל-180 אלף. תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נופלות אף הן לכ-2.62%.

 

13:00

המדדים המובילים באירופה מאבדים כעת עד 0.7%, בהמשך לירידות אתמול, כאשר עוד נתונים שמצביעים על חולשת הכלכלה העולמית פורסמו הבוקר. נתוני הסחר של סין בפברואר הוסיפו קיסם למדורה לאחר שאכזבו את המשקיעים, ואתמול ה-ECB הנמיך את תחזית הצמיחה והשיק תוכנית סיוע למערכת הבנקים בדמות הלוואות מוזלות החל מספטמבר. בכך הבנק המרכזי האירופי הוא הראשון להגיב להאטה העולמית מבין הבנקים המרכזיים במערב.

11:30

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות, בצל החשש מהאטה עולמית. לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הנמיך את תחזית הצמיחה לכלכלה האירופית והשיק תכנית סיוע לבנקים, נתוני הסחר שפורסמו הבוקר בסין מעלים את החשש כי הסכם להשגת סיום מלחמת הסחר מתרחק. נציג המשלחת האמריקאית בשיחות עם סין אמר כי לא נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים לקראת התקדמות להשגת הסכם הסחר. 

מדד שנחאי נפל ב-4.4%, הניקיי היפני צנח 2%, והבורסה בהונג קונג איבדה 1.9%. באירופה המדדים המובילים יורדים כעת בעד 0.6%. בוול סטריט החוזים העתידיים יורדים כעת בעד 0.6%, לאחר ירידות של סביב ה-1% אמש.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות בצל החדד מהאטה עולמית, ולאחר נתוני הסחר המאכזבים של סין שמעלים את החדד מהתרחקות הסכם סחר. מדד שנחאי הסיני צלל ב-4.4%.

מדד הדאקס יורד 0.6% בפתיחה, הקאק מאבד 0.4% והפוטסי יורד 0.7%. האירו נסחר בשפל של 4 חודשים מול הדולר. 

בגרמניה פורסמו נתוני ההזמנות ממפעלים בחודש ינואר, שהצביעו על ירידה חדה מהצפוי והוסיפו לחששות מפני כניסתה של גרמניה למיתון. ההזמנות ממפעלים בגרמניה ירדו ב-2.6%, לעומת הצפי לירידה של 0.5% בלבד.

מוקדם יותר ביפן פורסמו נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי, כאשר הכלכלה רשמה עלייה של 0.5% בתוצר לעומת הצפי לעלייה של 0.4% ברבעון האחרון של 2018. בחישוב שנתי, כלכלת יפן הציגה צמיחה של 1.9%, מעט מעל לתחזיות לנתון של 1.8%.

9:00

גובר הלחץ על המדדים באסיה לאחר נפילה חדה ביבוא הסיני וחולשה גם ביצוא. מדד שנחאי נופל כעת ב-4.2%.

7:00

בורסות אסיה נסחרות תחת לחץ, בהמשך לירידות שנרשמו אתמול בשוקי המניות בעולם לאחר שה-ECB הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת גוש האירו, דחה את העלאת הריבית וצפוי לספק הלוואות זולות לבנקים החל מספטמבר. המהלכים הללו מעלים את החשש מהתפשטות ההאטה העולמית.

הבוקר בסין שנחאי צונחת ב-3.3% לאחר פרסום נתוני סחר המאכזבים, הניקיי היפני צונח 2%, הבורסה בהונג קונג יורדת 1.5% ומדד Asia Dow יורד 1.4%.

היצוא הסיני צלל ב-20.7% בחודש פברואר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד שהכלכלנים חזו ירידה של 4.8% בלבד. היבוא נפל ב-5.2% בפברואר, לעומת התחזיות המוקדמות של הכלכלנים לירידה של 1.4% בלבד. נתוני הסחר המאכזבים מעלים את החשש כי סין תתקפל לקראת להשגת הסכם סחר מול ארה"ב 

"ירידה של 20% מהווה בהחלט מספר גדול, אני חושבת שהשוק מאוכזב בבירור מהנתון הזה", אמרה שרה ליאן, מנהלת תיקים ומנהלת לקוחות בחברת איסטספרינג השקעות (סינגפור). "עם זאת, צריך לשים את הנתונים בפרספקטיבה, כאשר מזה זמן רב מדברים על האטה בצמיחה העולמית ועל האטה בסין, אז זה לא מפתיע לראות מספר שלילי".

אתמול בוול סטריט המדדים איבדו סביב ה-1% כאשר מדד הפחד זינק ביותר מ-10%. מוקדם יותר באירופה המדדים ננעלו בירידות של עד 0.6% לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי, שהותיר את הריבית ללא שינוי, ודחה את המועד הרחוק להעלאה.