חברת הסייבר הישראלית Tufin מתקדמת לוול סטריט: הגישה תשקיף לקראת הנפקה ראשונה

על פי ההערכות, חברת אבטחת הסייבר מכוונת לשווי של חצי מיליארד דולר בהנפקה • תופין, שבראשה עומדים המייסדים רובי כיטוב וראובן הריסון, מציגה צמיחה בהכנסות, אבל עדיין אינה רווחית • על כוונתה של תופין להנפיק את מניותיה בוול סטריט דווח לראשונה ב"גלובס" בנובמבר

רובי כיטוב, מייסד ומנכ"ל Tufin / צילום: אירית כדורי
רובי כיטוב, מייסד ומנכ"ל Tufin / צילום: אירית כדורי

ההנפקה הישראלית הגדולה הבאה בוול סטריט יוצאת לדרך: חברת אבטחת הסייבר Tufin הגישה תשקיף לקראת גיוס בבורסת ניו יורק, שם היא צפויה להיסחר תחת הסימול TUFN עם השלמת ההנפקה. על כוונתה של תופין להנפיק בוול סטריט דווח לראשונה ב"גלובס" בנובמבר האחרון.

תופין מרמת גן הוקמה בשנת 2005 על-ידי רובי כיטוב, המכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה, וראובן הריסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, יוצאי צ'ק פוינט. החברה עוסקת בתחום ניהול מדיניות אבטחת הרשת בארגונים, והיא מספקת פתרונות אבטחת סייבר בסביבות שונות - רשתות מקומיות, ענן פרטי, ענן ציבורי והיברידי.

המערכת של תופין לומדת את הרשת הארגונית ויכולה לנתח באופן אוטומטי את מידת הסיכון של כל שינוי שמתבצע על רמות האבטחה. שורה מכובדת של חתמים מלווים את תופין בהנפקה: ג'יי.פי מורגן, ברקליס וג'פריס, ואיתם אופנהיימר, פייפר ג'פרי, סטיפל ו-וויליאם בלייר. בתשקיף שהוגש אין עדיין פרטים על היקף הגיוס ועל השווי שאליו מכוונת החברה, אבל לפי ההערכות שפורסמו בעבר ב"גלובס", תופין מבקשת לגייס לפי שווי המוערך בחצי מיליארד דולר.

מעסיקה 424 עובדים, מהם 217 בישראל

תופין מספקת בתשקיף נתונים פיננסיים שמעידים על צמיחה בהכנסות, אבל גם על הפסד נקי ברמה השנתית (למרות רווח שנרשם ברבעון הרביעי). ב-2018 הכנסות החברה הסתכמו ב-85 מיליון דולר, גידול של 31.7% ביחס ל-2017. הכנסות החברה מחולקות כמעט שווה בשווה בין מכירת מוצרים לבין שירותים מקצועיים ותחזוקה, כשבשני התחומים נרשמה צמיחה בשנה החולפת: במכירת המוצרים בשיעור של 38%, ובשירותים ותחזוקה בשיעור של 26%.

בתחום המוצרים הרווחיות הגולמית של תופין היא 94.5%, ובתחום השירותים היא עומדת על 73.8%, כך שהרווחיות הגולמית הכוללת של החברה ב-2018 הייתה 84.2%, ירידה קלה מ-85.3% ב-2017. גידול משמעותי נרשם בהוצאות התפעוליות והן הסתכמו אשתקד ב-73.5 מיליון דולר, אבל ההפסד התפעולי דווקא צומצם מ-2.3 מיליון דולר ב-2017 ל-1.9 מיליון דולר ב-2018. בשורה התחתונה, תופין רשמה בשנה שעברה הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.8 מיליון דולר ב-2017.

החברה מספקת גם נתון על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, ולפיו ב-2018 היא הציגה רווח תפעולי של 1.2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 152 אלף דולר שנה קודם לכן. הוצאות החברה על תגמולים מנייתיים לעובדים הסתכמו בשנה החולפת ב-3.2 מיליון דולר, לעומת 2.1 מיליון דולר ב-2017. בין היתר, הגידול נובע מהעלייה במספר העובדים בשנים האחרונות. החברה מעסיקה כעת 424 עובדים, מתוכם 217 בישראל, 119 בארה"ב, 22 בבריטניה והיתר במדינות אחרות. מספר עובדיה העוסקים במו"פ הוא 152, ו-166 עובדים מועסקים בשיווק ומכירות.

בסוף 2018 היו לתופין בקופה 15.2 מיליון דולר; לפי נתוני IVC, החברה גייסה מאז הקמתה 26.8 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס. בעלי המניות הגדולים בתופין הם הקרנות Marker, עם 28.9% ממניות החברה, וקטליסט עם 26.4%. לקרנות Vintage ו-Sberbank יש 10.5% ו-6.6% מהמניות, בהתאמה.

המייסדים, כיטוב והריסון, מחזיקים כל אחד ב-9.6% ממניות תופין. לקטליסט יש שני נציגים בדירקטוריון החברה, אדוארד קוקירמן ויאיר שמיר, ול-Marker נציג אחד, אוהד פינקלשטיין. בתשקיף נכתב כי הנהלת החברה, הדירקטורים וכל בעלי המניות הסכימו שלא למכור מניות במשך 180 יום לאחר ההנפקה. בשלב זה, התשקיף לא כולל הצעת מכר מצד בעלי המניות הקיימים במסגרת ההנפקה.

יותר מ-2,000 לקוחות בעולם

מנתונים שמספקת תופין בתשקיף, עולה כי יש לה יותר מ-2,000 לקוחות ברחבי העולם. החברה מעריכה כי לרוב הארגונים העסקיים בעולם אין ניהול אפקטיבי ומקיף של מדיניות האבטחה, שהוא לדבריה קריטי לשליטה על שינויים ברשת.

היא מצרפת נתון שלפיו בגרטנר מעריכים את היקף ההוצאות על מוצרי ושירותי אבטחה ב-133 מיליארד דולר ב-2019. "אנחנו מאמינים שהגידול בהוצאות האבטחה ואימוץ של טכנולוגיות אוטומציה מייצגים הזדמנות משמעותית עבורנו", נכתב בתשקיף.

החברה מציגה את אסטרטגיית הצמיחה שלה, שכוללת הרחבה של מספר הלקוחות הגדולים והבינוניים שלה, מכירת עוד פתרונות ללקוחות קיימים, השקת מוצרים חדשניים נוספים, הרחבת מספר שיתופי הפעולה שלה ועוד. בתופין מתכננים להשתמש בכסף שיגויס בהנפקה לצרכי הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים, ולהמשך השקעה במחקר ופיתוח והרחבת צוותי השיווק והמכירה.

נכון להיום, נסחרות בוול סטריט מספר חברות ישראליות (או בעלות זיקה לישראל) העוסקת בתחום אבטחת הסייבר - הגדולה בהן היא כמובן צ'ק פוינט, וישנן גם סייברארק, ורוניס, פורסקאוט ואחרות.