סרצ'לייט מבהירה למחזיקי אג"ח אינטרנט זהב: לא ניכנס למו"מ על מניות ביקום

הקרן הזרה דבקה בהצעתה לרכוש את מניות ביקום, בעלת השליטה בבזק, תמורת 387 מיליון שקל – הצעה המשקפת תספורת של 27% על החוב של אינטרנט זהב

דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר
דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר

הקרן הזרה סרצ'לייט מבהירה למחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב  שלא תסכים להיכנס למו"מ על הצעתה לרכוש את מניות בי קומיונקיישנס  (ביקום). מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב, השולטת בביקום - בעלת השליטה בחברת התקשורת בזק - התכנסו אתמול לאסיפה ונדרשים לבחור בין שלוש חלופות עד יום ראשון הקרוב: קבלת הצעת סרצ'לייט לרכוש את מניות ביקום מידי אינטרנט זהב תמורת 387 מיליון שקל - הצעה המשקפת תספורת של 27% על החוב של אינטרנט זהב; ניהול מו"מ עם סרצ'לייט למשך 10 ימים בניסיון לשפר את תנאי ההצעה; או פנייה לבית המשפט לצורך גיבוש הסדר חוב עם החברה, שעקרונותיו כוללים העברת הבעלות באינטרנט זהב לידי הנושים.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", סרצ'לייט אינה מחויבת להצעה זו, והיא אף ציינה לאחר פרסום הצעתה שהצעתה היא "סופית ואחרונה", אך מחזיקי האג"ח שתומכים בהצעה זו העריכו כנראה שיוכלו למצות את הדיונים עימה ולשפר את התנאים.

סרצ'לייט מבהירה כעת למחזיקי האג"ח כי החלופה השנייה אינה רלוונטית מבחינתה, וכי על מנת לקדם את העסקה איתה, על המחזיקים לתמוך בהצעה הראשונה. כעת יצטרכו המחזיקים להחליט למעשה האם הם לוקחים את הצעת סרצ'לייט כמו שהיא ותומכים במכירת מניות ביקום ב-20 שקל למניה, כמעט ללא תנאים מתלים ובעסקה אותה הגדיר אתמול באסיפה מנכ"ל החברה דורון תורג'מן כעסקה ישימה ואפשרית, או שהם הולכים להסדר.


מחזיקי האג"ח עם אולטימטום לבנקים

מחזיקי האג"ח הציבו לבנקים הנושים של יורוקום (בעלת השליטה בעבר באינטרנט זהב) אולטימטום להזרמה של 75 מיליון שקל, ובאם לא - יוכלו למעשה לפנות לבית המשפט, להשתלט על אינטרנט זהב ו"למחוק" את כל בעלי המניות הנוכחיים, כולל הבנקים. ל"גלובס" נודע כי אתמול הגיעו נציגי הבנקים במפתיע לאסיפת בעלי אגרות החוב של אינטרנט זהב. הנציגים, שני עורכי דין ממשרד גורניצקי ושות' המייצג את בנק הפועלים, ביקשו ממחזיקי האג"ח לפעול בסבלנות ולא למהר ולממש את גרעין השליטה של בזק במחירי השפל הנוכחיים.

נזכיר שאינטרנט זהב הודיעה לפני כחודשיים על עצירת תשלומים למחזיקי האג"ח להם היא חייבת כ-722 מיליון שקל, לאחר שמכרז שערכה למכירת מניותיה בביקום נכשל. עם זאת, קרן סרצ'לייט האמריקאית שהשתתפה במכרז הגישה מאוחר יותר הצעה חדשה לרכישת המניות (כ-52%), שמהוות את גרעין השליטה בבזק, ואף עדכנה את ההצעה לפני מספר ימים.