להגדלת הפריון? פריון מבקשת לשדרג שכר המנכ"ל לכ-131 אלף שקל בחודש במשך שנה

נכון להיום, שכרו של דורון גרסטל עומד על 95 אלף שקל בחודש • בנוסף, בחברה מבקשים להגדיל את הבונוס השנתי המקסימלי של גרסטל מ-9 חודשי שכר ל-12 חודשי שכר • אסיפת בעלי המניות תצביע על כך ב-11 באפריל

חברת האינטרנט פריון נטוורק מבקשת להעלות את שכר המנכ"ל, דורון גרסטל, ותקיים אסיפת בעלי מניות ב-11 באפריל במשרדיה בחולון כדי להצביע על הנושא.

נכון להיום, שכרו של גרסטל עומד על 95 אלף שקל בחודש. בחברה מבקשים להעלות את שכרו בכ-36 אלף שקל, לכ-131 אלף שקל, לתקופה מוגבלת בזמן של שנה החל מינואר 2019, בכפוף לאישור האסיפה. בפריון מציינים כי לגרסטל נוספו סמכויות שנוגעות לניהול החברה הבת Undertone, לאחר עזיבת מנהלת בחברה הבת, ולכן סבורים כי לטובת החברה עדיף להימנע מעלויות גיוס מנהל חדש, ושסמכויות אלה יישארו בידי גרסטל. "בשל המיקוד האינטנסיבי באסטרטגיית הצמיחה של אנדרטון, ובשל השינויים בעבודה והצורך בנסיעות רבות יותר של גרסטל, מוצע לשנות את תנאי העסקתו", נכתב בזימון לאסיפה.

מלבד העלאת השכר, בחברה מבקשים להגדיל את הבונוס השנתי המקסימלי של גרסטל מ-9 חודשי שכר ל-12 חודשי שכר - כלומר עד כ-1.6 מיליון שקל על בסיס השכר המוצע. הבונוס יינתן בכפוף לעמידה ביעדים שהוגדרו לו. פריון גם מבקשת את אישור האסיפה להקצות לגרסטל אופציות לרכישת 150 אלף מניות החברה, שיבשילו במשך 3 שנים. מחיר המימוש של האופציות יהיה 2.87 דולר עבור מחצית מהאופציות (דומה למחיר השוק); ו-3.3 דולר עבור המחצית השנייה של האופציות (פרמיה של כ-12%).

פריון נטוורק  נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 76 מיליון דולר, אחרי ירידה של 93% במחיר המניה מאז השיא שנקבע ב-2013, ועלייה של 13% מתחילת השנה הנוכחית. החברה מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. בעבר התמקדה פריון בתחום החיפוש באינטרנט, אך השחיקה בתוצאות בתחום הובילה אותה להיכנס לתחום הפרסום הדיגיטלי ברכישת אנדרטון. גרסטל, לשעבר מנכ"ל פאנאיה וסינרון, מונה למנכ"ל פריון ב-2017 לאחר שהמנכ"ל הקודם, ג'וזף מנדלבאום, פרש בעקבות מאבק מצד בעלי מניות מיעוט בחברה. מאז הוביל גרסטל מהלך של התייעלות בחברה בדגש על הפחתת החוב.