ההסתדרות תבחר מחליף קבע לניסנקורן לפני הבחירות

הגוף הבוחר של ההסתדרות יתכנס ב-27 במרץ וצפוי להכריע שארנון בר-דוד, העומד כיום בראש הסתדרות המעו"ף, יחליף את יו"ר הארגון שהצטרף למפלגתו של גנץ • בכך עזיבתו של ניסנקורן את ההסתדרות תהפוך לעובדה מוגמרת

ארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי
ארנון בר-דוד / צילום: תמר מצפי

הגוף הבוחר בהסתדרות יתכנס בעוד שלושה שבועות על מנת לבחור בארנון בר-דוד ליו"ר הבא, במקומו של אבי ניסנקורן שהצטרף למפלגת "כחול לבן". בעת ההודעה על הצטרפות ניסנקורן למפלגתו של בני גנץ, היו הערכות שהוא ינסה לשמור בידיו את האפשרות לחזור לתפקיד יו"ר ההסתדרות. אלא שהחלטת הגוף הבוחר, של"גלובס" נודע כי צפויה להתקבל ב-27 במרץ, תהפוך את עזיבתו לעובדה מוגמרת.

בר-דוד, כיום יו"ר הסתדרות המעו"ף, הוא המועמד לתפקיד של סיעת הקואליציה "עוגנים". הסיעה מחזיקה ברוב מוחלט (67%) מקרב חברי בינ"ה (בית נבחרי ההסתדרות) הגוף הממנה את יו"ר הארגון על-פי חוקת ההסתדרות, ועל כן נצחונו נראה מובטח.

בהסתדרות נחשב בר-דוד למנהל ריכוזי פחות מניסנקורן ול"איש של אנשים". הוא זוכה להערכה מצד הדרגים המקצועיים בממשלה, ובאוצר רואים בו אדם שאפשר לסגור איתו עסקה ולאיש בעל גמישות מחשבתית. בעבר ציינו באוצר כי בר-דוד הקפיד לשלב תוספות שכר דיפרנציאליות בהסכמי השכר שחתם, המביאות לצמצום פערים (באחוזים) בין בעלי השכר הגבוה והנמוך בארגון. בשיחה עם "גלובס" בחודש שעבר אמר בר-דוד: "אני נמצא כל החיים שלי בארגוני עובדים מקצועיים. החיידק נמצא בתוכי - לטפל בעובדים, לטפל באנשים, לצמצם פערים. זה מה שעשיתי ברוב שנותיי הבוגרות. בתפקיד הבא, כיו"ר ההסתדרות, אני אוכל גם לחתור לשנות את ההסתדרות".

בר-דוד, 61, נשוי להילה ואב לשישה שמתגורר בקריית אונו, היה עד 2006 יו"ר ארגון עובדי עיריית תל-אביב, ארגון העובדים המוניציפלי הגדול במדינה. הוא הגיע לתפקידו מתפקיד מנהל מחלקה במינהל החינוך העירוני. קודם לכן היה בר-דוד איש תנועות הנוער, צמח בפעילות בצופים ושירת בצה"ל עד לדרגת רס"ן בשריון.

הסתדרות המעו"ף, הגוף שבראשו עומד בר-דוד מאז 2006, הוא ארגון העובדים הגדול ביותר תחת ההסתדרות. הוא מונה כ-300 אלף עובדים המורכבים מארגון עובדי עיריות, עובדי מועצות מקומיות ודתיות, עובדי בנקים, מוסדות לאומיים, ובשנים האחרונות גם עובדי חברות ביטוח וחברות כרטיסי האשראי. הישגו העיקרי של בר-דוד כיו"ר המעו"ף היה ביטול המעמד הנחות של "עובדי דור ב'" בשלטון המקומי.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, התפקיד השני בחשיבותו בארגון, הנחשב מסורתית לקרש הקפיצה לתפקיד היו"ר. אם ייבחר, יעקבי מתכוון להמשיך ולהחזיק בתפקידו הנוכחי במקביל למינוי החדש. לא מדובר במהלך חריג בארגון: ניסנקורן עצמו מכהן כיום הן כיו"ר ההסתדרות והן כיו"ר האיגוד המקצועי.