חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק שוברת את החוקים: לא תחייב דיילות להתאפר

מדובר בשבירת חוקים שנהוגים מזה שנים בענף התעופה, ואם לא די בכך - הדיילות יוכלו גם ללבוש מכנסיים במסגרת מדי החברה שלהן • גימיק ליום האישה?

לא מעט גימיקים מביא עמו יום האישה הבינלאומי, חלקם נחמדים יותר, חלקם פחות - אבל יש גם כאלה ששוברים מוסכמות: חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק, שבקרוב תתחיל להפעיל טיסות ישירות בקו תל-אביב-לונדון, יצאה במהלך מעניין - דיילות החברה לא יחויבו עוד להתאפר. אם לא די בכך, הדיילות יוכלו גם ללבוש מכנסיים במסגרת מדי החברה שלהן.

מדובר בשבירת חוקים שנהוגים מזה שנים בענף התעופה, המגדירים באופן ברור את האופן שבו על צוות האוויר, ובעיקר הנשים, להיראות בטיסה - החל בהגדרות לאיפור הנכון, הלבוש (חצאיות הדוקות), הגרביון, נעלי העקב, התכשיטים שמותר לענוד ואפילו התסרוקת שמוגדרת כתקינה עבור דיילות.

ככלל, ענף התעופה הוא ענף מאוד גברי. די בהצצה על תא הטייס ובסטטיסטיקה על מספר הנשים שיושבות בו (שולי). גם מחוץ לגבולות המטוס בענף התעופה, ככל שמדובר בדרג הבכיר בחברות - הייצוג הנשי הוא שולי. הדבר שונה ככל שמדובר בצוותי האוויר, שם הייצוג הנשי גדול יותר, ולמעשה לנשים הדיילות יש רוב לעומת מספר הדיילים הגברים.

סגן נשיא בכיר בווירג'ין אטלנטיק, מארק אנדרסון, אמר ל-CNN כי המהלך נועד לאפשר לדיילות "לבטא את עצמן טוב יותר בעבודה. המדים האדומים המפורסמים של החברה ישקפו מעתה באמת את מי שלובש אותם". עוד הוא זקף לזכותו החברה את ההליכה נגד הזרם, ואמר: "מאז ומתמיד עמדנו מנגד ועשינו דברים שונים מהתעשייה".

הורגלנו לכך שדיילת, לצד החיוך הרחב והשירות הלבבי שהיא אמורה להעניק, צריכה להפגין אסתטיקה מכף-רגל ועד ראש. בחלק מחברות התעופה, האסתטיקה הזו באה לידי ביטוי בנעילה של נעלי עקב - מה שגם הוביל למאבק מצד דיילות, שהצליחו בסופו של דבר ראשית להנמיך את הגובה הנדרש לנעלי העקב; ושנית את הפשרות להחליף את הנעליים לנעליים שטוחות עם המראת המטוס. כעת כאמור נפרצים גבולות חדשים - החל במכנסיים ועד האיפור.