בועת הקנאביס הגיעה לשיאני השכר: יו"ר ודירקטור בחברת יו ניבו קיבלו ב-2018 שכר בעלות של 3 מיליון שקל כל אחד

העלות הוענקה ליו"ר אלי כהן ולדירקטור ניר בן צבי כתגמול מנייתי • לכהן הוענקו 705.5 אלף כתבי אופציות לא סחירים במחיר מימוש של 30 אגורות – נמוך בעשרות אחוזים משווי המניה הנוכחי העומד - והוא מימש את החבילה לפני שבועות ספורים • בן צבי קיבל כתבי אופציה בהיקף דומה, הניתנים למימוש עד 10 שנים במחיר של 30 אגורות, בתנאי ש"ימשיך להעניק שירותים לחברה או לחברה קשורה"

המיליונרים החדשים של תחום הקנאביס / צילום: Shutterstock
המיליונרים החדשים של תחום הקנאביס / צילום: Shutterstock

דוחות חברת הקנאביס יו ניבו ל-2018 שפורסמו אתמול הוסיפו לרשימת שיאני השכר שני מיליונרים חדשים מהתחום הלוהט של הבורסה - היו"ר אלי כהן והדירקטור ניר בן צבי. עלות העסקתם בשנה שעברה הצטברה לכ-3 מיליון שקל כל אחד, שהוענקה להם כתגמול מנייתי.

יו ניבו (לשעבר די פארם) השלימה בספטמבר 2018 מיזוג עם חברת יו.אן.וי מדיסין, "אשר בכוונתה לגדל, לייצר ולספק מגוון תרופות מבוססות קנאביס רפואי, באמצעות הפעלה וניהול של מפעל ייצור וחוות גידול, תוך עמידה בהנחיות ובתקנים הרלוונטיים לתעשיית הקנאביס הרפואי בישראל". כמו כן יש לה אישור להקמת בית מסחר למוצרי קנאביס.

לכהן הוענקו, בהתאם לתוכנית האופציות של החברה, כ-705.5 אלף כתבי אופציות לא סחירים במחיר מימוש של 30 אגורות לכל אופציה - נמוך בעשרות אחוזים משווי המניה הנוכחי העומד היום על כ-4 שקלים.

את חבילת האופציות מימש כהן לפני שבועות ספורים בהשקעה של קצת יותר מ-200 אלף שקל, וכיום הוא מחזיק ביותר מ-3% מהון החברה בשווי שעמד הבוקר על כ-3 מיליון שקל.

כהן מכהן כיו"ר יו ניבו מאפריל 2018 בהיקף משרה של 50%. כמה חודשים לאחר מינויו אישרו בעלי מניות החברה את תנאי העסקתו, הכוללים דמי ניהול חודשיים של 25 אלף שקל, צמוד למדד ובתוספת מע"מ.

דמי ניהול אלה ישולמו לכהן בפועל "רק לאחר ובכפוף לכך שהחברה תשלים גיוס הון של לפחות 10 מיליון שקל (הן, אך לא רק, באמצעות הנפקה פרטית והן באמצעות הנפקה ציבורית)", ובמקרה בו לא יושלם גיוס ההון בסכום המדובר, הוא לא יהיה זכאי לשכר החודשי "כולו או מקצתו". נוסף לתגמול המנייתי, ב-2018 קיבל כהן דמי ניהול בעלות של קרוב ל-100 אלף שקל.

כהן (51) הוא בעלי משרד עו"ד הנושא את שמו ובשנים האחרונות כיהן כדירקטור בכמה חברות, בהן חברת הנדל"ן חג'ג' אירופה.

בן צבי, המכהן כדירקטור בחברה מתחילת ספטמבר, קיבל במסגרת עסקת המיזוג של יו ניבו כתבי אופציה בהיקף דומה לזה של כהן, הניתנים למימוש בתקופה של 10 שנים במחיר מימוש של 30 אגורות לכל אופציה. זאת בתנאי שבן צבי "ימשיך להעניק שירותים לחברה או לחברה קשורה לה (בין אם כדירקטור ובין אם בכל תפקיד אחר (במהלך תקופת המימוש)".

עלות העסקת מנכ"ל יו ניבו, גולן ביטון, בעל המניות הגדול בחברה, התקרבה ל-600 אלף שקל, על בסיס דמי ייעוץ חודשיים של 40 אלף שקל. על רקע כניסתה לפעילות בתחום הקנאביס, מניית יו ניבו הכפילה את ערכה מתחילת השנה והיא משקפת כיום לחברה שווי של כ-90 מיליון שקל.

כהן ובן צבי מצטרפים למיליונר נוסף מתחום הקנאביס - רן עמיר, מנכ"ל חברת קנאשור שגם הוא נהנה מתגמול שנתי דומה (כ-3.2 מיליון שקל) שעיקרו הוענק לו כתגמול הוני.

עוד הצטרפו היום לרשימת שיאני השכר ל-2018 מנהלי חברת כרטיסי האשראי כאל, בראשות המנכ"ל לוי הלוי, שעלות העסקתו הסתכמה בכ-2 מיליון שקל. עלות העסקת יתר שיאני השכר של כאל עמדה על כ-1.3-1.5 מיליון שקל לכל אחד, והמנכ"ל הקודם של החברה, דורון ספיר, הסתפק בכ-800 אלף שקל.