בפעם נוספת: ה-OECD חותך את תחזית הצמיחה העולמית

ה-OECD צופה כעת לכלכלה העולמית שיעור צמיחה של 3.3% בשנת 2019 - לעומת התחזית הקודמת לצמיחה בשיעור של 3.5% • התחזית לגוש האירו הונמכה באופן חד יותר ל-1% בלבד לעומת 1.8% בעדכון הקודם • כלכלני הארגון מזהירים כי ההאטה בגידול בהיקף האשראי במדינות האירו עלולה לגרור האטה נוספת בצמיחת כלכלות אירופה

מנכ"ל ה-OECD אנחל גוריה \ צילום: רויטרס. Michele Tantussi
מנכ"ל ה-OECD אנחל גוריה \ צילום: רויטרס. Michele Tantussi

ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, חתך היום (ד') בפעם נוספת את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית, והזהיר מפני מלחמת הסחר של טראמפ, המצב השביר של אירופה, ההאטה בסין ומאיום ה'ברקזיט' - סיכונים שעלולים לחלחל לכלכלה העולמית. 

ה-OECD צופה כעת לכלכלה העולמית שיעור צמיחה של 3.3% בשנת 2019 - לעומת התחזית הקודמת לצמיחה בשיעור של 3.5% שהונמכה בחודש נובמבר האחרון. התחזית הקודמת לה היתה לצמיחה של 3.7%. 

התחזית לגוש האירו הונמכה באופן חד יותר. תחזית הצמיחה למדינות גוש האירו עומדת כעת על 1% בלבד לעומת 1.8% בעדכון הקודם.

הסיבה העיקרית להורדות התחזיות היא בלימת הגידול בייצוא הסחורות והשירותים - בגוש האירו ירד קצב הגידול בייצוא מקצב שנתי של 6% באמצע 2018 לאפס גידול נכון לסוף השנה שעברה.

כלכלני הארגון מזהירים כי ההאטה בגידול בהיקף האשראי במדינות האירו עלולה לגרור האטה נוספת בצמיחת כלכלות אירופה. בלימת הייצוא פגעה באופן קשה יחסית בכלכלת גרמניה, הנחשבת ליצואנית מספר אחת בעולם - תחזית הצמיחה לגרמניה הורדה מ-1.6 אחוז בנובמבר ל-0.7 אחוז בלבד בתחזית הנוכחית.

בנוסף צופה ה-OECD צמיחה שלילית באיטליה של מינוס 0.2% (לעומת צמיחה חיובית של 0.9% בעדכון בנובמבר). צמיחה שלילית בשיעור 1.8% צפויה גם בטורקיה אך בארגון מעריכים כי הכלכלה הטורקית תתאושש ב-2020. בצפון אמריקה צפויה כלכלת ארה"ב לצמוח ב-2019 ב-2.6% (לעומת 2.7% בעדכון קודם) בעוד שהכלכלה הקנדית ספגה הורדת תחזית צמיחה חדה יותר - מ-2.2% ל-1.5%.